Publicaciones (50) Publicaciones de JOSE EMILIO FARINOS VIÑAS

2024

  1. Arbitrage opportunities and event impacts on Spanish rights issues

    Applied Economics Letters, Vol. 31, Núm. 5, pp. 401-421

2023

  1. Access to Capital Markets for Entrepreneurs

    Contributions to Finance and Accounting (Springer Nature), pp. 91-118

  2. Board gender diversity and the acquisition announcement on Friday: evidence from Spain

    Academia Revista Latinoamericana de Administracion, Vol. 36, Núm. 1, pp. 39-62

  3. From an Emerging to a Consolidated European REIT Market. The Case of the Underpricing of Spanish Direct Listing REITs

    Emerging Markets Finance and Trade, Vol. 59, Núm. 3, pp. 921-936

  4. Is the Friday Effect a Firm Effect? The Case of Cash-Financed Acquisition Announcements of Unlisted Firms. Evidence From Spain

    UCJC Business & Society Review, Vol. 20, Núm. 2, pp. 56-113

2022

  1. Sequelae of the covid-19 pandemic in the performance of undergraduate students from a gender perspective

    Journal of Management and Business Education, Vol. 5, Núm. 4, pp. 377-391

  2. The aftermarket performance of Spanish REITs

    Revista española de financiación y contabilidad, Vol. 51, Núm. 3, pp. 263-294

2020

  1. Do Spanish IPO firms fit the Continental European model for going public?

    Revista española de financiación y contabilidad, Vol. 49, Núm. 3, pp. 345-369

  2. Finanzas colaborativas

    Economía Colaborativa y Bancos de Tiempo (Tirant lo Blanch), pp. 99-116

  3. Market valuation and acquiring firm performance in the short and long term: Out-of-sample evidence from Spain

    Business Research Quarterly, Vol. 23, Núm. 1

2018

  1. Efecto a largo plazo de la decisión de financiación en las adquisiciones empresariales

    CUICIID 2018: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia

  2. El valor a largo plazo de la decisión de financiación en la toma de control empresarial

    La empresa comunica: protocolo y lenguaje organizacional (Gedisa), pp. 201-214

  3. Factores determinantes de la salida a bolsa: un análisis en el mercado español

    Hacia la mejora social, económica y empresarial: avances multidisciplinares en innovación, turismo e ingeniería

2017

  1. Self-selection bias and the listing status of target firms: Value effects in the spanish market

    Finance a Uver - Czech Journal of Economics and Finance, Vol. 67, Núm. 5, pp. 423-438

  2. The decision to acquire listed vs. Unlisted firms: Determinants and value effects in the spanish stock market

    Revista de economía aplicada, Vol. 25, Núm. 73, pp. 55-94