FERNANDO
MARHUENDA FLUIXA
CATEDRÁTICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicacións (110) Publicacións de FERNANDO MARHUENDA FLUIXA
2024
-
Análisis organizacional de las Escuelas de Segunda Oportunidad Acreditadas en España
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 93-102
-
Foreword; Navigating between welfare and workfare: Constraints and challenges for social work institutions providing inclusion through employment; Reconsidering active employment policies and the mission of non-for-profit organisations in Spain
The Breakthrough of the social (Tirant lo Blanch), pp. 326
-
La orientación personal, vocacional y profesional en escuelas de segunda oportunidad
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 35, Núm. 1, pp. 82-100
-
Non-profit organizations in training for employment: On the transformative potential of their critique of education
European Educational Research Journal, Vol. 23, Núm. 5, pp. 673-691
2023
-
Educar sin renegar del encargo de enseñar: Milani en la Universidad. PRIMER PREMIO
Educar(nos), Núm. 103, pp. 25-30
-
El tercer sector y la formación para el empleo: entre la acción social y la cualificación.
Dos decenios actividad universitaria en economía social, cooperativismo y emprendimiento desde el Instituto Universitario IUDESCOOP (Centro Internacional de Investigación e Información sobre la Economía Pública, Social y Cooperativa, CIRIEC-España), pp. 273-280
2022
-
Conflicting roles of vocational education: Civic, Industrial, Market and Project Conventions to address VET scenarios
Hungarian Educational Research Journal, Vol. 12, Núm. 3, pp. 248-262
-
La Covid en las Escuelas de Segunda Oportunidad en España. Impacto sobre el alumnado y reacción de las escuelas
Revista Brasileira de Política e Administração da Educação, Vol. 38
-
Redefining Education and Work Relations: VET Overcoming the Financial Crisis in Spain
The SAGE Handbook of Learning and Work, pp. 602-619
-
Redefining Education and Work Relations: VET Overcoming the Financial Crisis in Spain
The SAGE Handbook of Learning and Work (SAGE Publications Ltd.), pp. 602-619
-
Siete testimonios a favor de un trabajo formativo bien hecho
Educar(nos), Núm. 98, pp. 22-23
2021
-
Alternance and vocational knowledge: Reconsidering apprenticeships and education-business partnerships from an educational perspective
Apprenticeship in dual and non-dual systems: Between tradition and innovation (Peter Lang AG), pp. 21-47
-
Apprenticeship in dual and non-dual systems: Between tradition and innovation
Peter Lang AG, pp. 1-310
-
Apprenticeships for adulthood: The contribution of the third sector to non-formal vocational education
Opening and Extending Vocational Education (Peter Lang AG), pp. 291-318
-
Educational impact evaluation of professional development of in-service teachers: The case of the dialogic pedagogical gatherings at valencia “on giants’ shoulders”
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 8
-
Europeanisation of VET–the Spanish Vocational Education and Training system and the influence of European education policy
Journal of Vocational Education and Training, Vol. 73, Núm. 2, pp. 316-335
-
Foreword
Apprenticeship in dual and non-dual systems: Between tradition and innovation
-
La formación profesional: panorama europeo (e internacional)
Cuadernos de pedagogía, Núm. 520, pp. 102-107
-
Misconceptions and Ambiguities in VET: Do We Speak the Same Language?
Transformationen von Arbeit, Beruf und Bildung in internationaler Betrachtung, pp. 151-173
-
No hay mal que por bien no venga
XVI Symposium Internacional sobre el Practicum y las prácticas externas. Prácticas externas virtuales versus presenciales: transformando los retos en oportunidades para la innovación: actas. Poio (Pontevedra) 7, 8 y 9 de julio de 2021