JUAN DE DIOS
MONTORO PONS
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicacions (56) Publicacions de JUAN DE DIOS MONTORO PONS
2024
-
Dance consumption and mood changes: Examining the role of gender and generational cohorts
Arts and the Market
-
I like you, but i don't need you: The diminishing returns of celebrity endorsement for popular brands
International Journal of Sport Management and Marketing, Vol. 24, Núm. 3-4, pp. 244-261
2023
-
Assessing complementarities between live performances and YouTube video streaming
Empirical Economics, Vol. 65, Núm. 6, pp. 2953-2978
-
INTRODUCTION BY THE GUEST EDITOR S
International Journal of Arts Management
-
Measuring music-genre preferences: Discrepancies between direct and indirect methods
Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 3, pp. 1026-1044
-
Music studies as cultural capital accumulation and its impact on music genre preferences
International Journal of Music Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 38-51
2022
-
Enseñanza Artística no Formal como Instrumento de Inclusión Socioeducativa de Jóvenes Gitanos
Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 11, Núm. 1, pp. 275-292
-
LGB´s Arts Affinity: An Empirical Study of Theater Audiences Based on Motivations
Journal of Homosexuality, Vol. 69, Núm. 8, pp. 1322-1341
-
La conveniencia del uso de juegos como recurso docente en el ámbito universitario: una investigación cuantitativa
Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento
-
Luces y sombras de la innovación educativa: Reflexiones a partir de un estudio retrospectivo
Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento
-
Measuring customer multisensory experience in live music
The Oxford Handbook of Arts and Cultural Management (Oxford University Press), pp. 681-700
2021
-
Analyzing online search patterns of music festival tourists
Tourism Economics, Vol. 27, Núm. 6, pp. 1276-1300
-
From pirates to subscribers: 20 years of music consumption research
International Journal of Consumer Studies
2020
2019
-
Género, motivaciones y frenos en el consumo de música en directo
Cuadernos económicos de ICE, Núm. 98, pp. 105-124
-
Piracy revisited: Exploring music users in the age of technology dependency
Scientific Annals of Economics and Business, Vol. 66, Núm. Specialissue, pp. 25-35
2018
-
Copyright infringement and cultural participation
Digital Piracy: A Global, Multidisciplinary Account (Taylor and Francis), pp. 132-160
-
Copyright infringement and cultural participation
DIGITAL PIRACY: A GLOBAL, MULTIDISCIPLINARY ACCOUNT (ROUTLEDGE), pp. 132-160
-
Picturing Spanish filmgoers: Motives, barriers and film theatres
Regional Science Inquiry, Vol. 10, Núm. 2, pp. 45-60
-
Religiosity and cultural consumption
International Journal of Consumer Studies, Vol. 42, Núm. 6, pp. 704-714