VICENTA
AVILA CLEMENTE
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (49) Publicaciones de VICENTA AVILA CLEMENTE
2024
-
Initiatives to support the school-to-work transition of people with intellectual disabilities: a systematic review
Journal of Intellectual and Developmental Disability
2023
-
Effects of telework and digitalization on shared reading between parents and children
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 1, pp. 65-81
-
Estrategias pedagógicas novedosas para motivar a leer a jóvenes con DI: las Nubes de palabras
Journal of Literary Education, Núm. 7, pp. 84-111
-
Young adults with intellectual disability, their relatives, and the Internet: perceptions and use during COVID-19 confinement in Spain
Behaviour and Information Technology
2022
-
Evaluación de la formación online por jóvenes con discapacidad intelectual: experiencia durante la covid-19 en contexto universitario
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 53, Núm. 2, pp. 61-82
-
Fortalecimiento de los precursores de la lectura en estudiantes prelectores
Revista de educación, Núm. 396, pp. 177-204
-
Learning from text and video blogs: comprehension effects on secondary school students
Education and Information Technologies, Vol. 27, Núm. 4, pp. 5249-5275
-
Video-blogs and linguistic simplification for students with intellectual disability
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 35, Núm. 5, pp. 1217-1230
2020
-
Educación emocional en jóvenes con discapacidad intelectual
Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 8, Núm. 2, pp. 151-162
-
READ-COGvid: A Database From Reading and Media Habits During COVID-19 Confinement in Spain and Italy
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Warm elaborated feedback. Exploring its benefits on post-feedback behaviour
Educational Psychology, Vol. 40, Núm. 9, pp. 1094-1112
2019
-
Alumnat amb discapacitat visual
Intervenció psicoeducativa en alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (Tirant lo Blanch), pp. 247-264
-
Learning through video blogs: The case of students with intellectual disability
ACM International Conference Proceeding Series
-
Training young adults with intellectual disability to read critically on the internet
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 3, pp. 666-677
2018
-
Alumnado con discapacidad visual
Intervención psicoeducativa en alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo (Tirant lo Blanch), pp. 247-265
-
Procesos cognitivos implicados en el aprendizaje en las aulas y diferencias individuales
Claves para la práctica de la psicología educativa (Paraninfo), pp. 45-70
-
The skills related to the early reading acquisition in Spain and Peru
PLoS ONE, Vol. 13, Núm. 3
-
Un programa de formación en lectura crítica en internet para jóvenes con discapacidad intelectual
Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 6, Núm. 2, pp. 229-245
2017
-
Club de lectura fácil para alumnos con discapacidad intelectual: experiencia piloto
Revista Síndrome de Down: Revista española de investigación e información sobre el Síndrome de Down, Núm. 133, pp. 38-50
-
La evaluación del conocimiento metalingüístico en niños del último ciclo de la educación infantil peruana
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 10, Núm. 1, pp. 195-209