SILVIA PILAR
POSTIGO ZEGARRA
INVEST DOCT UV SENIOR
Universidad Europea de Valencia
Valencia, EspañaPublicacions en col·laboració amb investigadors/es de Universidad Europea de Valencia (16)
2023
-
Ambiguous Loss and Emotional Intelligence in Families of Transgender People: A Mixed-Methods Study
LGBTQ+ Family: An Interdisciplinary Journal, Vol. 19, Núm. 2, pp. 128-144
-
Overburden in Caregivers of Chronically Ill Adolescents: A Comparative Study between Pulmonological and Endocrinological Diseases
Children, Vol. 10, Núm. 12
-
Personal and family factors for emotional distress in adolescents with chronic disease
Frontiers in Psychology, Vol. 14
2022
-
Clinical intuition in psychotherapy: an approach based on Grounded Theory
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 43, Núm. 2, pp. 259-286
-
Perceived Stress in the Primary Caregivers of Adolescents with Asthma: A Cross-Sectional Study
Children, Vol. 9, Núm. 11
-
Variables psicosociales de la aculturación en España: una revisión sistemática
Investigación y práctica en salud desde un enfoque integrador (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 191-198
2021
-
Experiencia de perdida ambigua y bienestar en familias de personas trans
Libro de abstracts del II congreso internacional de sexualidad: expresando la diversidad
-
Influence of social support and subjective well-being on the perceived overall health of the elderly
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 10
-
Psychological adjustment of Spanish adolescents and their parents during COVID-19 lockdown: A mixed method approach
PLoS ONE, Vol. 16, Núm. 7 July 2021
-
Serious game to promote socioemotional learning and mental health (emoTIC): A study protocol for randomised controlled trial
BMJ Open, Vol. 11, Núm. 12
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para la Infancia y Adolescencia: : Estado de la Cuestión
Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 386-398
2020
-
Ajuste familiar durante la pandemia de la COVID-19: un estudio de díadas
Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 7, Núm. 3, pp. 66-72
-
Valoración del programa de educación emocional para docentes (MADEMO)
Know and Share Psychology, Vol. 1, Núm. 4, pp. 159-170
2019
-
Programa de educación emocional para adolescentes (PREDEMA): valoración desde la perspectiva de los participantes y sus efectos en las competencias socio-afectivas
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 42, Núm. 2, pp. 319-334
-
Propuesta de programa para la prevención del acoso escolar en Educación Primaria
Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito escolar: volumen III (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 33-38
2018
-
Relationships between affective states and childhood internalizing disorders
Archives of Psychiatric Nursing, Vol. 32, Núm. 4, pp. 591-598