Publicaciones (59) Publicaciones de LUIS SEBASTIAN VILLACAÑAS DE CASTRO

2023

  1. Dewey’s Democratic Spiral and the Civil Rights Movement Nonviolence, Art, and Social Inquiry

    European Journal of Pragmatism and American Philosophy, Vol. 15, Núm. 1

2022

  1. Conclusion

    Professional Development through Teacher Research: Stories from Language Teacher Educators (Brill), pp. 203-211

  2. Introduction

    Professional Development through Teacher Research: Stories from Language Teacher Educators (Brill), pp. 1-12

  3. Professional Development through Teacher Research: Stories from Language Teacher Educators

    Brill, pp. 1-213

2021

  1. Conflicto, materialidad y enseñanza del inglés en Nazaret

    El disenso: estética, política y filosofía de la educación (Editorial Universidad de Granada), pp. 265-286

  2. Dewey, Hippie Communes, and Education

    Education and Culture, Vol. 37, Núm. 1, pp. 94-120

  3. Is Democracy Therapeutic? A Deweyan Reading of the Institutions of Antipsychiatry

    Integrative Psychological and Behavioral Science

  4. Matter, Literacy, and English Language Teaching in an Underprivileged School in Spain

    TESOL Quarterly, Vol. 55, Núm. 1, pp. 54-79

  5. Que voten los niños. Reflexiones en torno a una propuesta de David Runciman

    Sociedad e Infancias, Vol. 5, Núm. 1, pp. 109-111

2020

  1. Deweyan Democracy, Neoliberalism, and Action Research

    Studies in Philosophy and Education, Vol. 39, Núm. 1, pp. 19-36

  2. La literatura en la clase de inglés: una propuesta sobre la diversidad para Primaria y Secundaria

    Identidad, diversidad y construcción de la ciudadanía a través de la investigación en educación literaria (Octaedro), pp. 117-132

  3. Museum education, cultural sustainability, and English language teaching in Spain

    Pedagogy, Culture and Society, pp. 1-23

  4. Translating Teacher Funds of Identity into Curricular Proposals for the EFL Classroom: A Model for Student-Teacher Innovation and Professional Development

    Journal of Language, Identity and Education, Vol. 19, Núm. 1, pp. 25-41

2019

  1. Action research

    The Routledge Handbook of English Language Teacher Education (Taylor and Francis), pp. 570-582

2017

  1. Emancipating EFL Student-teachers through Audiovisual Identity Texts

    INITIAL ENGLISH LANGUAGE TEACHER EDUCATION: INTERNATIONAL PERSPECTIVES ON RESEARCH, CURRICULUM AND PRACTICE (BLOOMSBURY PUBL INC), pp. 163-176

  2. Panorama de l'ensenyament a l'Espanya moderna de llengües extrangeres

    Escoles i mestres: dos segles d'història i memòria a València (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 382-401

  3. Panorama de la enseñanza de lenguas extranjeras en la España moderna

    Escoles i mestres: dos siglos de historia y memoria en Valencia (Universidad de Valencia = Universitat de València), pp. 383-401