LUIS SEBASTIAN
VILLACAÑAS DE CASTRO
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (59) Publicaciones de LUIS SEBASTIAN VILLACAÑAS DE CASTRO
2023
-
Dewey’s Democratic Spiral and the Civil Rights Movement Nonviolence, Art, and Social Inquiry
European Journal of Pragmatism and American Philosophy, Vol. 15, Núm. 1
2022
-
Conclusion
Professional Development through Teacher Research: Stories from Language Teacher Educators (Brill), pp. 203-211
-
Introduction
Professional Development through Teacher Research: Stories from Language Teacher Educators (Brill), pp. 1-12
-
Professional Development through Teacher Research: Stories from Language Teacher Educators
Brill, pp. 1-213
2021
-
Conflicto, materialidad y enseñanza del inglés en Nazaret
El disenso: estética, política y filosofía de la educación (Editorial Universidad de Granada), pp. 265-286
-
Dewey, Hippie Communes, and Education
Education and Culture, Vol. 37, Núm. 1, pp. 94-120
-
Is Democracy Therapeutic? A Deweyan Reading of the Institutions of Antipsychiatry
Integrative Psychological and Behavioral Science
-
Matter, Literacy, and English Language Teaching in an Underprivileged School in Spain
TESOL Quarterly, Vol. 55, Núm. 1, pp. 54-79
-
Que voten los niños. Reflexiones en torno a una propuesta de David Runciman
Sociedad e Infancias, Vol. 5, Núm. 1, pp. 109-111
2020
-
Deweyan Democracy, Neoliberalism, and Action Research
Studies in Philosophy and Education, Vol. 39, Núm. 1, pp. 19-36
-
La literatura en la clase de inglés: una propuesta sobre la diversidad para Primaria y Secundaria
Identidad, diversidad y construcción de la ciudadanía a través de la investigación en educación literaria (Octaedro), pp. 117-132
-
Museum education, cultural sustainability, and English language teaching in Spain
Pedagogy, Culture and Society, pp. 1-23
-
Translating Teacher Funds of Identity into Curricular Proposals for the EFL Classroom: A Model for Student-Teacher Innovation and Professional Development
Journal of Language, Identity and Education, Vol. 19, Núm. 1, pp. 25-41
2019
-
Action research
The Routledge Handbook of English Language Teacher Education (Taylor and Francis), pp. 570-582
2018
-
De Kafka a Dewey: una autobiografía educativa
Antígona
-
Teaching English as a Non-Imperial Language in an Underprivileged Public School in Spain
TESOL Quarterly, Vol. 52, Núm. 4, pp. 943-970
-
Una exploración de la transferencia interlingüística de la competencia metafórica en estudiantes bilingües (español/catalán) de inglés como lengua extranjera:: un caso de estudio
Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, Núm. 27, pp. 119-148
2017
-
Emancipating EFL Student-teachers through Audiovisual Identity Texts
INITIAL ENGLISH LANGUAGE TEACHER EDUCATION: INTERNATIONAL PERSPECTIVES ON RESEARCH, CURRICULUM AND PRACTICE (BLOOMSBURY PUBL INC), pp. 163-176
-
Panorama de l'ensenyament a l'Espanya moderna de llengües extrangeres
Escoles i mestres: dos segles d'història i memòria a València (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 382-401
-
Panorama de la enseñanza de lenguas extranjeras en la España moderna
Escoles i mestres: dos siglos de historia y memoria en Valencia (Universidad de Valencia = Universitat de València), pp. 383-401