JOSE JUAN
CRESPO HERVAS
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publications (74) JOSE JUAN CRESPO HERVAS publications
2025
-
Exploring elite athletes’ entrepreneurial intentions: unraveling the impact of high-level sports career in skills development
International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 21, Núm. 1
2024
-
Information management in social media to promote engagement and physical activity behavior
International Journal of Information Management, Vol. 78
-
Uncovering Differences: A Study on Loyalty in Esports Mobile Apps by Gender
Physical Culture and Sport, Studies and Research, Vol. 104, Núm. 1, pp. 66-77
2023
-
Economic and social effects of sporting events and organisations in Spain and the Iberian Peninsula
SPORT IN THE IBERIAN PENINSULA (ROUTLEDGE), pp. 109-122
2021
-
Análisis del clima motivacional percibido y la satisfacción en función del estilo de enseñanza en la educación física: Estudio de caso en 4º de E.S.O.
Investigación educativa en contextos de pandemia (Dykinson), pp. 1235-1248
-
Comparación de las valoraciones de la calidad de servicio en unas instalaciones deportivas municipales
Deporte y regulación: nuevos escenarios y desafíos: actas del XI Congreso Iberoamericano de Economía del Deporte
-
Entrepreneurial ecosystems for developing the sports industry in European Union countries
Journal of Business Research, Vol. 136, pp. 667-677
-
Percepción de la marca en esports: evento grande y pequeño
Deporte y regulación: nuevos escenarios y desafíos: actas del XI Congreso Iberoamericano de Economía del Deporte
-
Sport management education through an entrepreneurial perspective: Analysing its impact on Spanish sports science students
International Journal of Management Education, Vol. 19, Núm. 1
-
The role of the brand in perceived service performance: Moderating effects and configurational approach in professional football
Technological Forecasting and Social Change, Vol. 165
2020
-
Análisis comparativo de la competencia motriz percibida en estudiantes de Secundaria sobre los deportes tradicionales y los juegos modificados
Teoría y práctica en investigación educativa: una perspectiva internacional (Dykinson), pp. 1549-1561
-
Análisis sociodemográfico de la percepción de marca en un servicio deportivo público: del target al buyer persona
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 37, pp. 139-146
-
Entrepreneurship and innovation in soccer: Web of science bibliometric analysis
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 11
-
Fases en la organización de eventos deportivos
Innovación docente en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte.: Emprendimiento y empoderamiento para la gestión y dirección de eventos en la actividad física, el deporte de ocio y recreación (Dykinson), pp. 69-84
-
Introducción de los medios sociales como recurso pedagógico: innovación educativa “Linkedin (r)evolution”
Conference proceedings CIVINEDU 2020: 4th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation September 23-24, 2020
-
Past, present and future of goal scoring analysis in professional soccer
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 37, pp. 774-785
-
The effectiveness of advertising alcohol products in sports sponsorship
Psychology and Marketing, Vol. 37, Núm. 4, pp. 556-563
2019
-
Does sport affect the competitiveness of European Union countries? An analysis of the degree of innovation and GDP per capita using linear and QCA models
International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 15, Núm. 4, pp. 1343-1362
-
Estudio de los valores morales y sociales en un centro educativo de la Vall d’Albaida
Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación (Dykinson), pp. 1623-1636
-
How to detect potential sport intrapreneurs? Validation of the intrapreneurial intention scale with sport science students
Journal of Entrepreneurship and Public Policy, Vol. 8, Núm. 1, pp. 40-61