Publicacions (65) Publicacions de ANA SEVILLA PAVON

2022

  1. Artefact co-construction in virtual exchange: ‘Youth Entrepreneurship for Society’

    Computer Assisted Language Learning, Vol. 35, Núm. 7, pp. 1642-1667

  2. El aprendizaje de Lenguas en la Universitat de València durante y tras el confinamiento

    Enseñar lenguas extranjeras después de la COVID-19: análisis y propuestas metodológicas (Peter Lang), pp. 143-154

  3. Tales from the Philippines: Fostering Intercultural Language Learning Through a Literary Journey Around the Philippine Archipelago

    Mediating Specialized Knowledge and L2 Abilities: New Research in Spanish/English Bilingual Models and Beyond (Springer International Publishing), pp. 333-360

2021

  1. Building up telecollaborative networks for intercultural learning in the digital ageBuilding up telecollaborative coord.

    Comares

  2. Pandemic Language Teaching: Insights from Brazilian and International Teachers on the Pivot to Emergency Remote Instruction

    Journal of Language and Education, Vol. 7, Núm. 4, pp. 127-138

  3. Perspectivas lingüísticas, literarias y científico-tecnológicas

    edUPV, Editorial Universitat Politècnica de València

  4. Telecollaborative networks and intercultural learning in the digital age: a multidisciplinary approach

    Building up telecollaborative networks for intercultural learning in the digital ageBuilding up telecollaborative (Comares), pp. 1-12

  5. Virtual reality and languages learning through YES3D: A needs analysis on entrepreneurship and linguistic services

    Desafíos de la investigación y la innovación educativa ante la sociedad inclusiva (Dykinson), pp. 1028-1045

2020

  1. Developing 21st-century competences in telecollaborative projects through digital storytelling

    Digital Storytelling in Second and Foreign Language Teaching (Peter Lang AG), pp. 155-177

2019

  1. Aprendizaje lingüístico basado en problemas en el entorno telecolaborativo iTECLA

    Tecnologías Integradas en la Didáctica de Lenguas Extranjeras (TIDLE) (Ministerio de Educación y Formación Profesional), pp. 57-65

  2. Educación multidisciplinar para la igualdad de género: Perspectivas traductológicas, ecoartísticas, socioeducativas y jurídicas

    edUPV, Editorial Universitat Politècnica de València

  3. L1 versus L2 online intercultural exchanges for the development of 21st century competences: The students’ perspective

    British Journal of Educational Technology, Vol. 50, Núm. 2, pp. 779-805

2018

  1. Analysing students’ perceptions of two learning and evaluation modalities in the InGenio FCE Online Course and Tester

    Future-proof call : language learning as exploration and encounters: short papers from EUROCALL 2018 (Research-publishing.net), pp. 193-199

  2. Diseño de tareas telecolaborativas para el aprendizaje de idiomas con cuentos del mundo

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 21, Núm. 2, pp. 325-346

  3. From local to massive learning: unveiling the (re)design process of an English LMOOC based on InGenio materials

    Future-proof call : language learning as exploration and encounters: short papers from EUROCALL 2018 (Research-publishing.net), pp. 77-82

  4. Telecolaboración y creación de relatos digitales: una propuesta metodológica

    Comunicación mediada por tecnologías: aprendizaje y enseñanza de la lengua extranjera = Technology mediated communication : learning and teaching foreign languages (Equinox Publishing), pp. 53-70

2017

  1. Actitudes docentes hacia los ejercicios de la Prueba de Acceso a la Universidad informatizada

    Educaçao e Pesquisa: Revista da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, Vol. 43, Núm. 4

  2. Educación multidisciplinar para la igualdad de género: perspectivas sociales, filológicas, artísticas y ambientales ed. lit.

    edUPV, Editorial Universitat Politècnica de València