Publicaciones (157) Publicaciones de YOLANDA CARRION MARCO

2023

1. A multi-proxy study from new excavations in the Middle Palaeolithic site of Cova del Puntal del Gat (Benirredrà, València, Spain)

Comptes Rendus - Palevol, pp. 159-200

2. A multi-stage Bayesian modelling for building the chronocultural sequence of the Late Mesolithic at Cueva de la Cocina (Valencia, Eastern Iberia)

Quaternary International, Vol. 677-678, pp. 18-35

3. Impacts of Early Holocene environmental dynamics on open-air occupation patterns in the Western Mediterranean: insights from El Arenal de la Virgen (Alicante, Spain)

Journal of Quaternary Science, Vol. 38, Núm. 5, pp. 725-749

4. Los restos de madera carbonizada

Las excavaciones de F. Javier Fortea Pérez en la Cueva de la Victoria (Rincón de la Victoria, Málaga). Campaña de 1972 (Departament de Prehistória i Arqueología), pp. 35-38

5. New insights into the daily and symbolic use of plants during initial occupations of Formentera (Balearic Islands, Spain)

Journal of Island and Coastal Archaeology, Vol. 18, Núm. 4, pp. 557-583

6. Redrawing the History of Celtis australis in the Mediterranean Basin under Pleistocene–Holocene Climate Shifts

Forests, Vol. 14, Núm. 4

7. Síntesis de resultados y discusión

Las excavaciones de F. Javier Fortea Pérez en la Cueva de la Victoria (Rincón de la Victoria, Málaga). Campaña de 1972 (Departament de Prehistória i Arqueología), pp. 75-82

8. Un nuevo yacimiento para la transición Epipaleolítico-Neolítico en la costa mediterránea andaluza: el Abrigo de Zacatín (Gualchos-Castell de Ferro, Granada)

Actas del VII Congreso sobre Neolítico en la península ibérica

1. Abrigo de La Viña (Oviedo): Investigación 2017-2022

Excavaciones arqueológicas en Asturias: 2017-2020 (Trabe), pp. 19-32

2. Could the central-eastern Iberian Mediterranean region be defined as a refugium? Fauna and flora in MIS 5–3 and their implications for Palaeolithic human behaviour

Journal of Quaternary Science, Vol. 37, Núm. 2, pp. 363-379

3. Cueva de Llonín (Peñamellera Alta): Investigación 2017-2022.

Excavaciones arqueológicas en Asturias: 2017-2020 (Trabe), pp. 33-44

4. La Casa de la Cabeza (Requena, València), un asentamiento rural de los siglos ii-i a. C.

Pyrenae: revista de prehistòria i antiguitat de la Mediterrània Occidental, Vol. 53, Núm. 2, pp. 33-63

5. Los Aljezares archaeological site (Alicante, Spain) and the MIS 6/5 open-air settlement in the Iberian Peninsula

Journal of Quaternary Science, Vol. 37, Núm. 6, pp. 1091-1111

6. Maritime-oriented foragers during the Late Pleistocene on the eastern costa del sol (Southeast Iberia): Cueva Victoria (Málaga, Spain)