OLGA
BLASCO BLASCO
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (46) Publicaciones de OLGA BLASCO BLASCO
2024
-
A contribution-based indicator of research productivity: theoretical definition and empirical testing in the field of communication
Online Information Review, Vol. 48, Núm. 4, pp. 823-840
-
Obsolescence as a pattern: an analysis of how public service media managers perceive and cope with resistance to change in the platformisation era
Journal of Media Business Studies
-
Politicisation Persists and Is Increasing in European Public Service Media in the Digital Society
Media and Communication, Vol. 12
2023
-
Capítulo 9. La innovación al servicio de las noticias en la RTS suiza. El caso de los formatos informativos Le Shorts, Le Rencard y Suisse Good
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 21, pp. 151-164
-
Early detection of students’ failure using Machine Learning techniques
Operations Research Perspectives, Vol. 11
-
Emociones y polarización de las comunidades digitales en América Latina: elecciones presidenciales 2018-2019
Análisis Político, Vol. 36, Núm. 106, pp. 182-210
-
Propuesta de evaluación de competencias en la asignatura de Métodos Cuantitativos de Gestión
Innovación docente en los estudios universitarios en comunicación (Tirant Humanidades), pp. 493-519
2021
-
An academic performance indicator using flexible multi-criteria methods
Mathematics, Vol. 9, Núm. 19
2020
-
Construction of quality indicators based on pre-established goals: Application to a Colombian Public University
Mathematics, Vol. 8, Núm. 7
-
Indicadores compuestos como metodología innovadora en Comunicación. Aplicación para la evaluación de los medios públicos europeos
El profesional de la información, Vol. 29, Núm. 4
-
Public service media’s funding crisis in the face of the digital challenge
Advances in Intelligent Systems and Computing
2019
-
A System of Indicators for Evaluating Public Broadcasting Corporations
Communication: Innovation & Quality (Springer Suiza), pp. 21-36
-
A system of indicators for evaluating public broadcasting corporations
Studies in Systems, Decision and Control (Springer International Publishing), pp. 21-36
-
Adequacy Indicators Based on Pre-established Goals: An Implementation in a Colombian University
Social Indicators Research, Vol. 143, Núm. 1
2017
-
A Delphi proposal as a starting point for building a system of indicator for corporate comunication agents
2017 12TH IBERIAN CONFERENCE ON INFORMATION SYSTEMS AND TECHNOLOGIES (CISTI)
-
Construcción de indicadores basada en medidas de similitud con ideales: Una aplicación al cálculo de índices de adecuación y de excelencia
Rect@: Revista Electrónica de Comunicaciones y Trabajos de ASEPUMA, Vol. 18, Núm. 2, pp. 119-135
-
Evaluación del grado integral de excelencia académica estudiantil: aplicación a la Universidad Industrial de Santander (Colombia)
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de resúmenes XIV FECIES
-
Una propuesta de Delphi como punto de partida para la construcción de un sistema de indicadores para corporaciones de la comunicación
Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
-
Una propuesta de indicador para medir la eficiencia de la financiación mixta de las radiotelevisiones públicas europeas
Rect@: Revista Electrónica de Comunicaciones y Trabajos de ASEPUMA, Vol. 18, Núm. 1, pp. 17-36
2016
-
Selección de indicadores basada en métodos de optimización multicriterio: Una aplicación a la estrategia de cultura y desarrollo de España
Rect@: Revista Electrónica de Comunicaciones y Trabajos de ASEPUMA, Vol. 17, Núm. 1, pp. 19-33