TransformAccióncuando la educación para la ciudadanía mundial encontró a los ODS

  1. María-Jesús Martínez-Usarralde
  2. Carmen Lloret-Catalá
  3. Roser Grau Vidal
  4. Raquel Conchell Diranzo
Revista:
Encuentros: Revista de Ciencias Humanas, Teoría Social y Pensamiento Crítico

ISSN: 2343-6131 2610-8046

Año de publicación: 2024

Título del ejemplar: La educación como eje de transformación social

Número: 20

Páginas: 13-23

Tipo: Artículo

DOI: 10.5281/ZENODO.10031974 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Otras publicaciones en: Encuentros: Revista de Ciencias Humanas, Teoría Social y Pensamiento Crítico

Resumen

This article aims to reflect on how the Sustainable Development Goals (SDGs) can be constituted as an educational key to advance towards Global Citizenship Education (GCBE) in a post-develo-pmentalist scenario. To this end, it encourages transformation from the critical imagination, for which, after epistemologically rereading GCBE as a political justification of the 2030 Agenda and the SDGs, it interpellates the need for both socio-critical pedagogies in terms of thinking actions and methodologies that induce action, reviewing, for this purpose, research from which examples are drawn to confirm this trend.