Relato transmedia vinculado a marcasel personaje de Benito como instrumento de branded content

  1. Esteban Galán 1
  1. 1 Universitat Jaume I
    info

    Universitat Jaume I

    Castelló de la Plana, España

    ROR https://ror.org/02ws1xc11

Journal:
El profesional de la información

ISSN: 1386-6710 1699-2407

Year of publication: 2016

Issue Title: TIC para información y comunicación

Volume: 25

Issue: 6

Pages: 915-922

Type: Article

DOI: 10.3145/EPI.2016.NOV.08 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

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Abstract

The introduction and consequent consolidation of information technology and telecommunications in audiovisual stories gives the receiver the ability to change from the traditional role of passive spectator to active user. In this scenario it is necessary that brands and creators work together in order to face the challenges of a new era. The creation of fictional characters, like Benito, can be used as a tool to tell stories and represent a brand (Cuétara). This paper uses the results of five work sessions carried out in the I Seminar of transmedia communication (between November 2014 and October 2015) at the Universitat Jaume I (UJI) de Castellón, Spain and the interview with the creative team that participated in the creation of the character Benito to highlight the benefits of this initiative.

Funding information

Este artículo se enmarca dentro del proyecto de investigación (P1·1A2014-05), dirigido por el Dr. Javier Marzal-Felici y financiado por la Universitat Jaume I de Castellón y del proyecto de investigación CSO2013-47933-C4: El sistema de investigación en España sobre prácticas sociales de comunicación. Mapa de proyectos, grupos, líneas, objetos de estudio y métodos (MapCom), financiado por el Mineco

Funders

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