Qüestions sociocientífiques en l’aula de química
- Montserrat, Rosa 1
- Cantó, José 2
- Solbes, Jordi 2
- 1 IES Joanot Martorell (València)
-
2
Universitat de València
info
ISSN: 2013-1720, 2013-1755
Año de publicación: 2022
Número: 31
Páginas: 4-9
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Educació Química. EduQ
Resumen
Les qüestions sociocientífiques són problemàtiques científiques amb forta repercussió social, que desenvolupen habilitats de pensament crític: consultar fonts d’informació, distingir entre fonts fiables i no fiables, adquirir posicions alternatives, treballar l’argumentació, afavorir la presa de decisions, etc. Ací, presentarem una introducció teòrica i mostrarem exemples desenvolupats en l’ensenyament de la química: estructures bioquímiques (Dorothy Crowfoot), isòtops radioactius (Irene Joliot), CFC i cicle de l’ozó (Mario Molina) i estructura de la matèria (Linus Pauling).