Qüestions sociocientífiques en l’aula de química

  1. Montserrat, Rosa 1
  2. Cantó, José 2
  3. Solbes, Jordi 2
  1. 1 IES Joanot Martorell (València)
  2. 2 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

Revista:
Educació Química. EduQ

ISSN: 2013-1720 2013-1755

Año de publicación: 2022

Número: 31

Páginas: 4-9

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Educació Química. EduQ

Resumen

Les qüestions sociocientífiques són problemàtiques científiques amb forta repercussió social, que desenvolupen habilitats de pensament crític: consultar fonts d’informació, distingir entre fonts fiables i no fiables, adquirir posicions alternatives, treballar l’argumentació, afavorir la presa de decisions, etc. Ací, presentarem una introducció teòrica i mostrarem exemples desenvolupats en l’ensenyament de la química: estructures bioquímiques (Dorothy Crowfoot), isòtops radioactius (Irene Joliot), CFC i cicle de l’ozó (Mario Molina) i estructura de la matèria (Linus Pauling).