La transició secundària-universitatl'acollida als estudiants de primer curs

  1. Joaquín Gairín Sallán
  2. Mònica Feixas Condom
  3. José Luis Muñoz Moreno
  4. Cristina Guillamón Ramos
  5. Dolors Quinquer Vilamitjana
Llibre:
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES)
  1. Martínez González, Maite
  2. Añaños, Elena

Editorial: Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions ; Universidad Autónoma de Barcelona = Universitat Autònoma de Barcelona

ISBN: 978-84-490-2577-8

Any de publicació: 2008

Pàgines: 123-136

Tipus: Capítol de llibre

Resum

Aquest estudi analitza els processos de transició de l'educació secundària a la universitat i, en concret, la incorporació i l'acollida dels estudiants de primer curs. L'estudi de camp realitzat a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) recull principalment les opinions de responsables institucionals, estudiants de primer curs, estudiants de secundària i organitzacions d'estudiants. Així mateix, s'analitzen documentalment les pràctiques de promoció, acollida i tutorització d'estudiants de primer curs d'altres universitats espanyoles i estrangeres. Els resultats revelen actuacions variades adreçades a la captació i l'acollida d'estudiants, però són escasses les vinculades amb els processos de tutoria i orientació dirigides al mateix col·lectiu. En qualsevol cas, es tracta de mesures estructurals que no sempre responen a les dificultats amb què es troben els estudiants o a les seves preocupacions, percepcions i expectatives.