La simulación de juicios como actividad de innovación docente del grado en derecho

  1. Llopis Nadal, Patricia 1
  1. 1 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

Revue:
Anuario da Facultade de Dereito da Universidade da Coruña

ISSN: 1138-039X 2530-6324

Année de publication: 2020

Número: 24

Pages: 222-230

Type: Article

DOI: 10.17979/AFDUDC.2020.24.0.7497 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccès ouvert editor

D'autres publications dans: Anuario da Facultade de Dereito da Universidade da Coruña

Résumé

Moot Courts and Mock Trials are comprehensive activities in order to help the students to understand and to apply in practice the theoretical concepts studied in the courses of Procedural Law. This paper is aimed at sharing our experiences and reflections concerning the best way of organising simulated proceedings as an assessable activity in the Law Degree.

Références bibliographiques

  • Armengot Vilaplana, A., “La metodología docente de la simulación de un proceso”, en Turull i Rubinat, M. y Albertí Rovira, E. (eds.), 74 experiencias docentes del Grado en Derecho, ed. Octaedro ICE-UB, Barcelona, 2016.
  • Armengot Vilaplana, A., “Mooting”, en Mestre i Mestre, R. M, (coord.), Guía práctica para la enseñanza del derecho a través de las clínicas jurídicas: diez años de experiencia de la Clínica Jurídica per a la Justicia Social de la Facultat de Dret de la Universitat de València, ed. Tirant lo Blanch, Valencia, 2018.
  • Arroyo Vendrell, T., “La implementación de las experiencias moots en el Grado en Derecho”, en Turull i Rubinat, M. y Albertí Rovira, E. (eds.), 74 experiencias docentes del Grado en Derecho, ed. Octaedro ICE-UB, Barcelona, 2016.
  • López Picó, R., “La simulación de judicial como técnica de innovación docente en la enseñanza del Derecho Procesal”, en Sánchez Hernández, C. (coord.), Aprendizaje colaborativo y técnicas de simulación, ed. Tirant lo Blanch, Valencia, 2020.