Didàctica de les Ciències Socials. Desenvolupament d’una proposta didàctica atenent a la diversitat

  1. Bayó Jaime, Marc
  2. Bel Martínez, Juan Carlos
  3. Garnés Devesa, Sebastián
  4. Portolés Porcar, Sara
  5. Ramiro Roca, Enric Pere
Revista:
Fòrum de Recerca

ISSN: 1139-5486

Año de publicación: 2016

Número: 21

Páginas: 549-557

Tipo: Artículo

DOI: 10.6035/FORUMRECERCA.2016.21.30 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openRepositori UJI editor

Otras publicaciones en: Fòrum de Recerca

Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

En aquest treball, es va dur a terme l’aplicació d’una proposta didàctica relacionada amb les ciències socials, concretament en la geografia de la percepció. Aquesta proposta es va desenvolupar en distints centres del municipi de Nules: CEIP Pio XII, CEIP Lope de Vega i CEIP Cervantes. Aquest projecte es va realitzar en dues sessions: la primera va consistir en una petita introducció del que es volia dur a terme i, a continuació, es va repartir un mapa físic mut de l’Estat espanyol per veure quantes comunitats autònomes era capaç de recordar i ubicar en el mapa l’estudiantat participant. En la segona sessió, es va aplicar la proposta didàctica quant a l’ensenyament dels noms i la ubicació de la senyera de les comunitats; a més a més, al final de la sessió, es tornà a repartir el mapa físic mut perquè els xiquets tornaren a realitzar la mateixa activitat que al principi. Aquesta aplicació ens ha servit per a contrastar resultats i conclusions i, al mateix temps, per a veure si aquesta proposta ha sigut efectiva. Així doncs, una vegada finalitzada i aplicada la proposta, podem afirmar que els resultats han sigut positius perquè la major part de l’alumnat ha assolit el contingut i ha sabut el nom i la ubicació de totes les comunitats autònomes de l’Estat espanyol. A més a més, també podem dir que els i les alumnes van gaudir d’aquesta proposta perquè van aprendre i van jugar alhora.