Estimació dels crèdits ECTS per a l’adaptació de l’assignatura Laboratori Avançat en Química II (IA28) a l’EEES i elaboració de materials d’aprenentatge autònom mitjançant l’ús de l’aula virtual
- Maria Rambla Alegre 1
- Juan Peris Vicente 1
- Julián Paños Pérez 1
- Samuel Carda Broch 1
- Josep Esteve Romero 1
-
1
Universitat Jaume I
info
- Jose Manuel Gil Beltrán (coord.)
- Miguel Angel Fortea Bagán (coord.)
Editorial: Fundación Caja Castellón-Bancaja ; Servei de Comunicació i Publicacions ; Universitat Jaume I
ISBN: 978-84-695-0300-3
Any de publicació: 2011
Pàgines: 361-369
Congrés: Jornada de millora educativa de la Universitat Jaume I (9. 2011. Castellón de la Plana)
Tipus: Aportació congrés
Resum
L’adopció del sistema europeu de transferència de crèdits (ECTS) implica un canvi en el sistema i en la metodologia de l’ensenyament. En aquest nou model d’aprenentatge, les decisions les pren l’estudiant, és a dir, es centra l’actuació en l’estudiant en les diferents dimensions que conflueixen aquest procés (metodologia, temporalització, etc.). Mentre que el professor serà un tutor o orientador expert en formació. Així, les assignatures dels diferents plans d’estudis actuals han d’adaptar-se al procés de convergència europea. L’objectiu d’aquest treball ha estat estudiar l’adaptació a aquest procés de l’assignatura “Laboratori Avançat en Química II”. Mitjançant un qüestionari, s’ha avaluat el temps i l’esforç que l’estudiantat dedica a la realització del treball acadèmic i a l’estudi de l’assignatura. Amb aquesta informació s’ha avaluat la seua predisposició a treballar i aprendre davant aquest procés de convergència, i s’ha comprovat la semblança dels crèdits ECTS calculats teòricament amb els quals realment utilitza l’alumne.