Narraciones persuasivas en la crisis del coronavirusresortes emocionales para implicar a los jóvenes

  1. M. Esther de Moral Pérez 2
  2. M. Carmen Bellver Moreno 1
  3. Alba Patricia Guzmán Duque
  4. Nerea López-Bouzas 2
  1. 1 Universitat de València
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    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

  2. 2 Universidad de Oviedo
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    Universidad de Oviedo

    Oviedo, España

    ROR https://ror.org/006gksa02

Journal:
IC Revista Científica de Información y Comunicación

ISSN: 1696-2508

Year of publication: 2021

Issue Title: Imágenes, imaginarios y nuevas narrativas en contextos de crisis

Issue: 18

Pages: 225-250

Type: Article

DOI: 10.12795/IC.2021.I18.12 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openIdus editor

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Abstract

One hundred spots aimed at sensitizing young Spaniards and Latin Americans to the coronavirus crisis are analyzed, relating female narratives with their objectives, character, emotions aroused and images, profiles and ages of the protagonists. Thus, proactive storytelling prevails, presented by subjects aged 18-35 years and intergenerational groups to persuade the audience to comply with health regulations, appealing to solidarity and empathy.

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