De la Galaxia Gutenberg al universo digitalperfil y formación literaria del lector actual
-
1
Universitat de València
info
ISSN: 0020-4536
Any de publicació: 2021
Títol de l'exemplar: La biblioteca en llamas. Entre la lectura y la escritura
Número: 894
Pàgines: 6-10
Tipus: Article
Altres publicacions en: Ínsula: revista de letras y ciencias humanas
Referències bibliogràfiques
- ANIS, J. y LEBRAVE, J. L. (eds.) (1991). Texte et ordinateur: les mutacions du lire-écrire, La Garenne-Colombes, Éditions de l'Espace Européen.
- BALLESTER, J. (2015) La formación lectora y literaria, Barcelona, Graó.
- BALLESTER, J. e IBARRA, N. (2016). «La educación literaria, lectora y el libro en la era digital». Revista Chilena de literatura, 94, pp. 147-171.
- BUCKINGHAM, D. (2008). Más allá de la tecnología. Aprendizaje infantil en la era de la cultura digital, Buenos Aires, Manantial.
- BURN, A. (2009). Making New Media. Creative Production and Digital Literacies, Nueva York, Peter Lang.
- CHARTIER, R. y SCOLARI, C. A. (2019). Cultura escrita y textos en red, Barcelona, Gedisa.
- CONECTA (2020). Barómetro de Hábitos de Lectura y Compra de Libros en España 2019, FGEE.
- CONECTA (2020). La lectura en tiempos de COVID-19, FGEE
- CONECTA (2021). Barómetro de Hábitos de Lectura y Compra de Libros en España 2020, FGEE.
- DEHAENE, S. (2018). El cerebro lector, Buenos Aires, Siglo XXI.
- ECO, U. y CARRIÈRE, J. C. (2009). Non sperate di liberarvi dei libri, Milán, Bompiani.
- GARCÍA CANCLINI, N. (2015). <<Leer en papel y en pantallas: un giro antropológico», en N. García Candini et al, Hacia una antropología de los lectores, México, Ariel, pp. 3-36.
- GEE, J. P. y HAYES, E. R. (2012). Language and learning in the digital age, Londres, Routledge. https://doi.org/10.4324/97802038309 l 8
- GÓMEZ, R.; GARCÍA, A.; CORDÓN, J. A. y ALONSO, J. (2016). Leyendo entre pantallas, Gijón, Trea.
- IBARRA, N. y BALLESTER, J. (2019). «En torno a la lectura literaria en tiempos de globalización y diversidad(es)», Pedagogía social: revista interuniversitaria, 33, pp. 53-64
- LAZARO CARRETER, F. (1980). «La literatura como fenómeno comunicativo», en Estudios de Lingüística. Barcelona, Crítica, pp. 173-192.
- LYOTARD, J. F. (2006). La condición postmoderna, Madrid, Cátedra.
- MENDOZA, A. (coord.) (2003). Didáctica de la Lengua y la Literatura, Madrid, Prentice Hall.
- PENNAC, D. (1995). Comme un roman, París, Folio.
- TODOROV, T. (2007). La literatura en perill, Barcelona, Galaxia Gutemberg.
- WOLF, M. (2020). Lector, vuelve a casa. Cómo afecta a nuestro cerebro la lectura en pantallas, Barcelona, Deusto.