Escultors del socreació musical col·laborativa i aprenentatge informal

  1. Murillo Ribes, Adolf
Dirigée par:
  1. Joan Andrés Traver Martí Directeur/trice
  2. Auxiliadora Sales Ciges Co-directeur/trice

Université de défendre: Universitat Jaume I

Fecha de defensa: 16 décembre 2014

Jury:
  1. Blanca Maravillas Díaz Gómez President
  2. Lidón Moliner Miravet Secrétaire
  3. Marta Morgade Salgado Rapporteur

Type: Thèses

Teseo: 374042 DIALNET lock_openTESEO editor

Résumé

Al s. XXI l'escola necessita amb urgència transformacions en profunditat que ens permeten adaptar-la a les necessitats que la societat en general i el nostre alumnat en particular reclamen. A l'aula, l'educació musical respon en el moment present a models que res tenen a veure amb les maneres de fer música que trobem fora de l'escola. Les noves revolucions tecnològiques aplicades al camp de la música han permès emergir amb força altres formes de fer i de col·laborar que ofereixen una nova cartografia de l'aprenentatge musical en totes les seues dimensions. Per aquest motiu, aquest estudi, amb una metodologia etnogràfica, situa el focus en les pràctiques col·laboratives en la creació musical que s'ubiquen en el context informal i que són desenvolupades per músics sense formació musical acadèmica. Els resultats de l'estudi ens mostren algunes de les claus que haurem de tenir en compte a l'hora de transformar i adaptar les pràctiques musicals que habiten les nostres aules cap a contextos més permeables entre l'escola i la societat amb la qual conviu, afavorint i potenciant uns aprenentatges musicals més creatius i col·laboratius.