Escultors del socreació musical col·laborativa i aprenentatge informal

  1. Murillo Ribes, Adolf
unter der Leitung von:
  1. Joan Andrés Traver Martí Doktorvater/Doktormutter
  2. Auxiliadora Sales Ciges Co-Doktorvater/Doktormutter

Universität der Verteidigung: Universitat Jaume I

Fecha de defensa: 16 von Dezember von 2014

Gericht:
  1. Blanca Maravillas Díaz Gómez Präsident/in
  2. Lidón Moliner Miravet Sekretär/in
  3. Marta Morgade Salgado Vocal

Art: Dissertation

Teseo: 374042 DIALNET lock_openTESEO editor

Zusammenfassung

Al s. XXI l'escola necessita amb urgència transformacions en profunditat que ens permeten adaptar-la a les necessitats que la societat en general i el nostre alumnat en particular reclamen. A l'aula, l'educació musical respon en el moment present a models que res tenen a veure amb les maneres de fer música que trobem fora de l'escola. Les noves revolucions tecnològiques aplicades al camp de la música han permès emergir amb força altres formes de fer i de col·laborar que ofereixen una nova cartografia de l'aprenentatge musical en totes les seues dimensions. Per aquest motiu, aquest estudi, amb una metodologia etnogràfica, situa el focus en les pràctiques col·laboratives en la creació musical que s'ubiquen en el context informal i que són desenvolupades per músics sense formació musical acadèmica. Els resultats de l'estudi ens mostren algunes de les claus que haurem de tenir en compte a l'hora de transformar i adaptar les pràctiques musicals que habiten les nostres aules cap a contextos més permeables entre l'escola i la societat amb la qual conviu, afavorint i potenciant uns aprenentatges musicals més creatius i col·laboratius.