Eduardo Escalante, Vicente Peydrío y la apoteosis del teatro musical valenciano:anàlisis de los libretos más significativos
- 1 Dpto. Didàctica de l`Expressió Musical, Plàstica i Corporal, Universitat de València (España)
- 2 Departament d'Història de l'Art, Universitat de València (España)
ISSN: 1989-8851
Any de publicació: 2015
Títol de l'exemplar: Actas del Congreso Internacional “La música a la mediterrània occidental” Xarxa de Comunicació intercultural Valencia, 23-25 de julio de 2014
Número: 6
Tipus: Article
Altres publicacions en: Quadrivium
Resum
Eduardo Escalante Feo i Vicente Peydró Díez van ser els principals artífexs del ressorgiment del teatre musical valencià immers en el moviment cultural que anomenem Renaixença. En un moment en què l'art escènic a la ciutat del Túria es trobava en franc declivi, tots dos autors van apostar per engrandir el teatre en llengua autòctona, renunciant a carreres més meteòriques a Madrid. En el present article s'analitzen els llibrets de les sarsueles més significatives del seu treball: La Chent de Trò i Les Barraques, en aquell temps, les dues obres que més reconeixements van obtenir pels seus coetanis i que van convertir a tots dos autors en els principals mantenidors del teatre líric en valencià.