Eduardo Escalante, Vicente Peydrío y la apoteosis del teatro musical valenciano:anàlisis de los libretos más significativos

  1. José Salvador Blasco Magraner 1
  2. Francisco Carlos Bueno Camejo 2
  1. 1 Dpto. Didàctica de l`Expressió Musical, Plàstica i Corporal, Universitat de València (España)
  2. 2 Departament d'Història de l'Art, Universitat de València (España)
Revista:
Quadrivium

ISSN: 1989-8851

Any de publicació: 2015

Títol de l'exemplar: Actas del Congreso Internacional “La música a la mediterrània occidental” Xarxa de Comunicació intercultural Valencia, 23-25 de julio de 2014

Número: 6

Tipus: Article

Altres publicacions en: Quadrivium

Resum

Eduardo Escalante Feo i Vicente Peydró Díez van ser els principals artífexs del ressorgiment del teatre musical valencià immers en el moviment cultural que anomenem Renaixença. En un moment en què l'art escènic a la ciutat del Túria es trobava en franc declivi, tots dos autors van apostar per engrandir el teatre en llengua autòctona, renunciant a carreres més meteòriques a Madrid. En el present article s'analitzen els llibrets de les sarsueles més significatives del seu treball: La Chent de Trò i Les Barraques, en aquell temps, les dues obres que més reconeixements van obtenir pels seus coetanis i que van convertir a tots dos autors en els principals mantenidors del teatre líric en valencià.