El libro multimediauna herramienta en los sistemas de evaluación continua

  1. Font Belaire, Mª Begoña 1
  1. 1 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

Journal:
Anales de ASEPUMA

ISSN: 2171-892X

Year of publication: 2011

Issue: 19

Type: Article

More publications in: Anales de ASEPUMA

Abstract

The development of handbooks adapted to a self-learning paradigm and using the advantages of the information and communication technologies (ICT) could be essential for the successful implementation of the new degrees in the Spanish universities. The reason of this assertion is because e-books have the tools for adapting the text to educational needs of each group of subgroup of students, self-learning and self-assessment, and continuous assessment of students. The main aims of this communication is to invite you to know the e-book titled “Programación matemática para la economía y la empresa: Edición virtual” (Font, 2008b) and to encourage you to develop e-books with similar characteristics in the area of quantitative methods.

Bibliographic References

  • Barro, S. (Ed). (2004). “Las tecnologías de la información y las comunicaciones en el sistema universitario español”. CRUE. Madrid
  • Font, B. (2008b). “Programación matemática para la economía y la empresa: Edición virtual”.
  • Font, B. (2008b). “Elaboración y desarrollo de un libro multimedia sobre programación matemática”. @tic. Revista d’Innovació educativa, nº 1
  • Font, B. (2009). “Programación matemática para la economía y la empresa”. (2ª Edición). Laboratori de Materials, 1. PUV. Valencia
  • Galvis, A. (1992). “Ingeniería de software educativo”. Ediciones Uniandes. Santafé de Bogotá.
  • Sala, R. (2006). “Comentario sobre el libro Programación Matemática para la economía y la empresa” en Rect@, 7, 139-140.