Valoración de la evaluación en competencias a través de modelos de elección discreta

  1. Herrero Montagud, Mercedes 1
  2. Pizarro Barceló, Rafaela 1
  3. Sanchis Llopis, Maria Teresa 2
  1. 1 Florida Universitaria
  2. 2 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

Revista:
Revista d'innovació docent universitària: RIDU

ISSN: 2013-2298

Any de publicació: 2017

Número: 9

Pàgines: 104-114

Tipus: Article

DOI: 10.1344/RIDU2017.9.9 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

Altres publicacions en: Revista d'innovació docent universitària: RIDU

Resum

La implantació dels nous mètodes d’ensenyament, sota el marc establert per l’Espai Europeu d’Educació  Superior (EEES), suposa un canvi en l’organització de la forma d’ensenyar i aprendre, centrat en la formació per competències. En termes d’avaluació, la nova forma d’ensenyament implica el pas d’un sistema d’avaluació única a un sistema d’avaluació contínua, en el qual l’estudiant participa activament en el procés d’aprenentatge i en la consecució no només dels objectius establerts per a cada assignatura, sinó també en l’adquisició d’habilitats i destreses més generals i de caràcter transversal. L’objectiu d’aquesta comunicació és presentar una anàlisi de l’impacte sobre el resultat final de l’avaluació dels instruments d’avaluació utilitzats a l’assignatura d’Història Econòmica impartida en el primer curs del Grau d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE) i del Grau de Finances i Comptabilitat (FIC) de la Universitat de València durant el curs 2013-2014. L’anàlisi es recolza en la utilització de models economètrics d’elecció discreta per determinar l’impacte dels esmentats instruments sobre la probabilitat d’aprovar l’assignatura i sobre la qualificació final. Per altra banda, s’avalua el grau de consecució de les competències transversals treballades a l’assignatura.

Referències bibliogràfiques

  • Acemoglu, D., Autor, D. (2010) Skills, tasks and technologies: Implications for employment and earnings. NBER Working Papers, nº 16082.
  • Autor, D.H., Katz, L.F., Kearney, M.S. (2006) The polarization of U.S. labour market. American Economic Review, 96(2), pp. 189-194.
  • Autor, D.H., Katz, L.F., Krueger, A.B. (1998) Computing inequality: Have computers changed the labour market? The Quartely Journal of Economics, 113(4), pp. 1169-1213.
  • Brynjolfsson, E., McFee, E. (2011) Race against the machine. How the digital revolution is accelerating innovation, driving productivity and irreversibly transforming employment and the economy. Digital Frontier Press. Lexington, Massachusetts.
  • Bunk, G.P. (1994) Teaching competence in initial and vocational training in the Federal Republic of Germany. Vocational Training European Journal, 1, pp. 8-14.
  • Descy, P., Tessaring, M. (eds.) (2004) Evaluation and Impact of Education and Training: the Value of Learning. Cedefop Reference Series, 58.
  • Ministerio de Educación y Ciencia (Enero 2005) REAL DECRETO 55/2005. BOE nº 21.
  • Ministerio de Educación y Ciencia (Octubre 2007) REAL DECRETO 1393/2007. BOE nº 260.
  • Mora, J.G., Vila, L.E. (2003) The Economics of Higher Education. En: Roddy Begg (eds.), The Dialogue between Higher Education Research and Practice, Kluwer Pub, pp. 121-134.
  • Pallisera Díaz, M.; Fullana Noell, J.; Planas Lladó, A.; del Valle Gómez, A. (2010) La adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior en España. Los cambios/retos que implica la enseñanza basada en competencias y orientaciones para responder a ellos. Revista Iberoamericana de Educación, 52/4.
  • Piketty, T. (2014) El capital en el siglo XIX. Fondo de Cultura Económica de España, Madrid.
  • Sanchis, M.T. (2016) La Historia Económica como asignatura básica en los nuevos grados: la evaluación en competencias. Catalán, E. y Bringas, M.A. (eds). Retos del Espacio Europeo de Educación Superior: las competencias a debate. Universidad de Cantabria. Santander, forthcoming.