Trends analysis in the investigations realised from the data of the PISA project

  1. Pereira, Dora 1
  2. Perales, María Jesús 2
  3. Bakieva, Margarita 2
  1. 1 Researcher in Education and Community Intervention
  2. 2 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

Zeitschrift:
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa

ISSN: 1134-4032

Datum der Publikation: 2016

Ausgabe: 22

Nummer: 1

Art: Artikel

DOI: 10.7203/RELIEVE.22.1.8248 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

Andere Publikationen in: Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa

Ziele für nachhaltige Entwicklung

Zusammenfassung

This study is part of a broader research that aims to design a model of analysis of educational systems assessment, based in social cohesion (Jornet, 2012). The starting point is located in previous research about the context variables; it is cared more frequently a theoretical justification and metric quality of output variables, leaving aside the variables that can help interpret the results. In our case, we conducted a review of the scientific literature, based in empirical papers that use PISA database and published between 2000 and 2012. The methodology is structured in two phases: identification and selection of documents and further analysis of these documents. The analysis of documents consists of identifying certain indicators in order to explore. Some results suggest that researchers in the field of education underuse PISA databases.

Informationen zur Finanzierung

Este estudio fue realizado en el marco del proyecto I+D+i denominado Sistema Educativo y Cohesión Social: diseño de un modelo de evaluación de necesidades “SECS/EVALNEC”, con referencia EDU2012-34734 financiado por el Ministerio de Economía y Competitividad y cofinanciado con la ayuda del Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER) y las ayudas para grupos de investigación de calidad contrastada “Programa Gerónimo Forteza”, asimismo con la ayuda de Universitat de València para el desarrollo de las becas predoctorales “Atracció de Talent”

Geldgeber

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