Relación entre la escala de desarrollo psicomotor de la primera infancia Brunet-Lézine revisada y la escala de desarrollo motor Peabody-2

  1. Alcantud Marín, Francisco
  2. Rico Bañón, Darío
  3. Ribelles Llobregat, Leticia
  4. Ronda Vallés, Esther
Journal:
Therapeía: estudios y propuestas en ciencias de la salud

ISSN: 1889-6111 2660-4264

Year of publication: 2011

Issue: 3

Pages: 27-38

Type: Article

More publications in: Therapeía: estudios y propuestas en ciencias de la salud

Abstract

This study analyzed what the correlations are between a scale of general development and a scale of specific motor area development. The objective is to determine, if there is a correlation between the scores of both and to determine whether the specific scale of motor development may be effective in a precise global development assessment of children with motor problems. The scales used in the Early Childhood Center were used in the correlation study with children under 2 years of age in physiotherapy treatment. Study results show a high correlation between the two scales. Study investigators conclude that the specific scale of motor development correlates significantly with the scale of overall development.

Bibliographic References

  • Josse d. Escala de desarrollo psicomotor de la primera Infancia Brunet lézine revisado. psymtéc.
  • Rico Bañón d. Instrumentos de evaluación y diagnóstico en la edad comprendida de 0 a 6 años: descripción, utilización y grado de satisfacción en los centros de atención temprana de la comunidad valenciana. disponible en: http:// cudap.uv.es/tl_files/documentos_propios/intrumentos-de-evaluacion.pdf.
  • Rhonda m, Fewell R. peabody developmental motor Scales. 2nd ed. proednic; 2000.
  • Aiken l. psychological testing and assessment. Washington dc, uSa: allyn & Bacon; 1994.
  • Anastasi a, urbina S. psycological testing. 7th ed. New york, uSa: prentice Hall; 1997.
  • Linn R, Gronlund N. measurement and assessment in teaching. upper Saddle River, NJ: prenticeHall; 1995.
  • Salvia J, ysseldyke J. assesment. Boston: Houghton mifflin; 1998. 8. Gardner R. estadística para psicólogos utilizando el SpSS. prentice Hall méxico; 2003.
  • Amón J. estadística para psicólogos I. estadística descriptiva. Rústica Hilo; 2000. 10. Brunet o. Babytest, une échelle de développement psychomoteur pour les enfants du premier áge. enfance 1984; 3: 250-255. 11. lezine I, Raimbault G. problèmes de développment d’un groupe d’enfants nés par l’laccouchement sans douleur. archives françaises de pédiatrie 1960; 6: 1-15.
  • Folio m, Fewell R. peabody developmental motor scales and activity cards. allen, tex.: dlm teaching Resources; 1983.