Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras'
Departament
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (16)
2024
-
Beyond digital transformation: a multi-mixed methods study on big data analytics capabilities and innovation in enhancing organizational performance
Review of Managerial Science
-
Catalyzing success in equity crowdfunding: trust-building strategies through signaling
Review of Managerial Science, Vol. 18, Núm. 9, pp. 2699-2721
-
Untangling signalling strategies contributing to overfunding in reward-based crowdfunding
European Research on Management and Business Economics, Vol. 30, Núm. 2, pp. 124-132
2023
-
A Journey Through Entrepreneurial Fundraising
Contributions to Finance and Accounting (Springer Nature), pp. 1-10
2022
-
Analysis of the influence of reputation, identity and image on the country brand
Academia Revista Latinoamericana de Administracion, Vol. 35, Núm. 2, pp. 163-182
-
El efecto de la cultura organizativa en el fomento de las capacidades analíticas de big data y la transformación digital
El papel de la innovación y la economía social como instrumentos para la recuperación económica y sostenible en un escenario post pandemia: Libro de actas del V Congreso Iberoamericano de Jóvenes Investigadores en Ciencias Económicas y Dirección de Empresas (AJICEDE)
-
Multiple Entrepreneurial Intentions: An Individual Case Study
Global Business Review
2021
-
Entrepreneurial Intentions: Moving the Field Forwards
Journal of Entrepreneurship, Vol. 30, Núm. 1, pp. 30-55
-
Explaining the boycott behavior: A conceptual model proposal and validation
Journal of Consumer Behaviour, Vol. 20, Núm. 5, pp. 1313-1325
-
Innovation orientation and long-term performance: The mediating role of market perception capability
International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 17, Núm. 2, pp. 741-757
2020
-
Marketing capabilities and innovation. How do they affect the financial results of hotels?
Psychology and Marketing, Vol. 37, Núm. 3, pp. 506-518
2019
-
How to face a political boycott: the relevance of entrepreneurs’ awareness
International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 15, Núm. 2, pp. 321-339
2018
-
Factores determinantes de la actitud hacia losboicots
Hacia la mejora social, económica y empresarial: avances multidisciplinares en innovación, turismo e ingeniería
2009
-
Functional dependence and productive dependence of SMEs
Small Business Economics, Vol. 32, Núm. 3, pp. 317-330
2008
-
Entrepreneurship and business: A regional perspective
Springer Berlin Heidelberg, pp. 1-308
-
Introduction
Entrepreneurship and Business: A Regional Perspective