Publicaciones (130) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2021

  1. "Ponte en mi lugar": transformando a los y las estudiantes en clase de literatura inglesa a través de la educación para el desarrollo y la ciudadanía global

    Reflexiones pluridisciplinares en torno a la construcción de identidades: libro de resúmenes del I Congreso Internacional Identidades, Inclusión y Desigualdad

  2. "Shakespeare’s Sublime Ethos: Matter, Stage, Form" and "Shakespeare’s Sublime Pathos: Person, Audience, Language"

    Nexus, Núm. 2, pp. 60-62

  3. "So you're saying": the interrogation of Jordan Peterson

    Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 16, pp. 161-173

  4. "They stood like men": Horses, myth, and carnophallogocentrism in Toni Morrison's home

    MELUS, Vol. 46, Núm. 2, pp. 87-110

  5. A plurilingual contrastive study of translation strategies used for disney songs

    Nuevos retos y perspectivas de la investigación en Literatura, Lingüística y Traducción (Dykinson), pp. 1315-1336

  6. Afroperipheral indigeneity in Wayde Compton’s The Outer Harbour

    IJES: international journal of English studies, Vol. 21, Núm. 1, pp. 21-37

  7. An LSP framework for translation and interpreting pedagogy

    LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 27, Núm. 2, pp. 140-156

  8. An analysis of the misuse of the article “the” by spanish learners of english in the degree of english studies

    Nuevos retos y perspectivas de la investigación en Literatura, Lingüística y Traducción (Dykinson), pp. 1102-1125

  9. Analysing lexical density, diversity, and sophistication in written and spoken telecollaborative exchanges

    CALL-EJ, Vol. 22, Núm. 3, pp. 230-250

  10. Analysis of Mr. Collins’ proposal: Jane Austen’s realism as a strategy for social criticism

    Digilec: revista internacional de lenguas y culturas, Vol. 8, pp. 83-98

  11. At the crossroads of gender and specialized translation: Interdisciplinarity and a commitment to sexual equality. An example from soft legal genres

    Gender issues: Translating and mediating languages, cultures and societies (Peter Lang AG), pp. 23-47

  12. BLACK GHOSTS OF THE DIASPORIC MEMORY IN JESMYN WARD'S SING, UNBURIED, SING

    Roczniki Humanistyczne, Vol. 69, Núm. 11, pp. 63-77

  13. Brian Friel in Spain: An Off-Centre Love Story

    Estudios irlandeses = Journal of Irish Studies, Núm. 16, pp. 110-124

  14. Building up telecollaborative networks for intercultural learning in the digital ageBuilding up telecollaborative

    Comares

  15. CLIL and e-learning environments: The role of Google My Mapsandstudents’ written performancein Classical History

    Verbeia. Monográfico: Journal of English and Spanish studies= revista de estudios filológicos, Núm. 5, pp. 26-56

  16. Cartas desde la Patagonia: la recuperación del pasado a través de una mirada femenina intergeneracional

    Grenzen überschreiten: Frauenreisen zwischen Deutschland - Spanien - Hispanoamerika (Iberoamericana Vervuert), pp. 273-288

  17. Charles II's mistresses and patronesses of drama: The dedications addressed to Cleveland, Gwyn, and Portsmouth

    (Re)defining Gender in Early Modern English Drama: Power, Sexualities and Ideologies in Text and Performance (Peter Lang AG), pp. 23-48

  18. Ciberacoso sexual a menores (Online Grooming) y pandemia: Actuar con el lenguaje ante la vulneración de los derechos de la infancia

    Signo y seña, Núm. 40

  19. Cinema and environment: The arts of noticing in the anthropocene

    Res Rhetorica, Vol. 8, Núm. 2, pp. 2-21

  20. Ciudadanía global y formación investigadora en humanidades: cómo convertir el trabajo fin de grado en espacio de resistencia y transformación

    Educación para el desarrollo y la ciudadanía global: combatir las desigualdades sociales a través de la competencia investigadora del estudiantado (Tirant Humanidades), pp. 131-153