Departament
FIL.ANGL.ALEM
Publicaciones (130) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2021
-
"Ponte en mi lugar": transformando a los y las estudiantes en clase de literatura inglesa a través de la educación para el desarrollo y la ciudadanía global
Reflexiones pluridisciplinares en torno a la construcción de identidades: libro de resúmenes del I Congreso Internacional Identidades, Inclusión y Desigualdad
-
"Shakespeare’s Sublime Ethos: Matter, Stage, Form" and "Shakespeare’s Sublime Pathos: Person, Audience, Language"
Nexus, Núm. 2, pp. 60-62
-
"So you're saying": the interrogation of Jordan Peterson
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 16, pp. 161-173
-
"They stood like men": Horses, myth, and carnophallogocentrism in Toni Morrison's home
MELUS, Vol. 46, Núm. 2, pp. 87-110
-
A plurilingual contrastive study of translation strategies used for disney songs
Nuevos retos y perspectivas de la investigación en Literatura, Lingüística y Traducción (Dykinson), pp. 1315-1336
-
Afroperipheral indigeneity in Wayde Compton’s The Outer Harbour
IJES: international journal of English studies, Vol. 21, Núm. 1, pp. 21-37
-
An LSP framework for translation and interpreting pedagogy
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 27, Núm. 2, pp. 140-156
-
An analysis of the misuse of the article “the” by spanish learners of english in the degree of english studies
Nuevos retos y perspectivas de la investigación en Literatura, Lingüística y Traducción (Dykinson), pp. 1102-1125
-
Analysing lexical density, diversity, and sophistication in written and spoken telecollaborative exchanges
CALL-EJ, Vol. 22, Núm. 3, pp. 230-250
-
Analysis of Mr. Collins’ proposal: Jane Austen’s realism as a strategy for social criticism
Digilec: revista internacional de lenguas y culturas, Vol. 8, pp. 83-98
-
At the crossroads of gender and specialized translation: Interdisciplinarity and a commitment to sexual equality. An example from soft legal genres
Gender issues: Translating and mediating languages, cultures and societies (Peter Lang AG), pp. 23-47
-
BLACK GHOSTS OF THE DIASPORIC MEMORY IN JESMYN WARD'S SING, UNBURIED, SING
Roczniki Humanistyczne, Vol. 69, Núm. 11, pp. 63-77
-
Brian Friel in Spain: An Off-Centre Love Story
Estudios irlandeses = Journal of Irish Studies, Núm. 16, pp. 110-124
-
Building up telecollaborative networks for intercultural learning in the digital ageBuilding up telecollaborative
Comares
-
CLIL and e-learning environments: The role of Google My Mapsandstudents’ written performancein Classical History
Verbeia. Monográfico: Journal of English and Spanish studies= revista de estudios filológicos, Núm. 5, pp. 26-56
-
Cartas desde la Patagonia: la recuperación del pasado a través de una mirada femenina intergeneracional
Grenzen überschreiten: Frauenreisen zwischen Deutschland - Spanien - Hispanoamerika (Iberoamericana Vervuert), pp. 273-288
-
Charles II's mistresses and patronesses of drama: The dedications addressed to Cleveland, Gwyn, and Portsmouth
(Re)defining Gender in Early Modern English Drama: Power, Sexualities and Ideologies in Text and Performance (Peter Lang AG), pp. 23-48
-
Ciberacoso sexual a menores (Online Grooming) y pandemia: Actuar con el lenguaje ante la vulneración de los derechos de la infancia
Signo y seña, Núm. 40
-
Cinema and environment: The arts of noticing in the anthropocene
Res Rhetorica, Vol. 8, Núm. 2, pp. 2-21
-
Ciudadanía global y formación investigadora en humanidades: cómo convertir el trabajo fin de grado en espacio de resistencia y transformación
Educación para el desarrollo y la ciudadanía global: combatir las desigualdades sociales a través de la competencia investigadora del estudiantado (Tirant Humanidades), pp. 131-153