Metodologia de les Ciències del Comportament
Departament
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Madrid (13)
2024
-
Atención a las personas con dislexia en la formación universitaria: recomendaciones para la gestión institucional y la práctica docente
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 14, Núm. 2
-
SemanticPriming/SPAML: SPAML v1 Data Release
Zenodo
-
SemanticPriming/SPAML: SPAML v1 Data Release
Zenodo
2020
-
Patients suffering from a chronic, irreversible illness: A novel study on the psychological intervention out of the hospital
Palliative Care for Chronic Cancer Patients in the Community: Global Approaches and Future Applications (Springer International Publishing), pp. 133-143
2016
-
A Dominance Variant Under the Multi-Unidimensional Pairwise-Preference Framework: Model Formulation and Markov Chain Monte Carlo Estimation
Applied Psychological Measurement, Vol. 40, Núm. 7, pp. 500-516
-
Revisión del modelo para evaluar la calidad de los tests utilizados en España
Papeles del psicólogo, Vol. 37, Núm. 3, pp. 192-197
-
Traditional scores versus IRT estimates on forced-choice tests based on a dominance model
Psicothema, Vol. 28, Núm. 1, pp. 76-82
2015
-
Comparing Traditional and IRT Scoring of Forced-Choice Tests
Applied Psychological Measurement, Vol. 39, Núm. 8, pp. 598-612
-
Nuevas directrices sobre el uso de los tests: investigación, control de calidad y seguridad
Papeles del psicólogo, Vol. 36, Núm. 3, pp. 161-173
2007
-
Psychometric properties of an emotional adjustment measure: An application of the graded response model
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 23, Núm. 1, pp. 39-46
2004
-
Assisted Self-Adapted Testing: A Comparative Study
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 20, Núm. 1, pp. 2-9
-
Los tests adaptativos informatizados: investigación actual
Metodología de las ciencias del comportamiento, Vol. 5, Núm. 1, pp. 507-512
2000
-
The Choice of Item Difficulty in Self-Adapted Testing
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 16, Núm. 1, pp. 3-12