DID.CC.EXP-SOC
Departament
Universidad de Antioquia
Medellín, ColombiaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Antioquia (6)
2020
-
A cognitive model to analyse physics and chemistry problem-solving skills: Mental representations implied in solving actions
Journal of Baltic Science Education, Vol. 19, Núm. 5, pp. 730-746
2019
-
Do laboratory activities contribute to a contemporary conception of science in initial teacher training?
Periodico Tche Quimica, Vol. 16, Núm. 32, pp. 983-995
2016
-
Preguntas formuladas en educación científica: un estudio comparativo colombiano-español
Magis: Revista Internacional de Investigación en Educación, Vol. 9, Núm. 18, pp. 209-224
2013
-
Efectos del formato en que se presenta la información científica sobre la autorregulación de los procesos de comprensión: la generación de preguntas
Revista de psicodidáctica, Vol. 18, Núm. 2, pp. 293-311
-
Generating students' information seeking questions in the scholar lab: What benefits can we expect from inquiry teaching approaches?
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 9, Núm. 3, pp. 259-272
2011
-
Applying the epistemological theories of Kuhn and Lakatos to the analysis of scientific progress in conceptual change research
Journal of Science Education, Vol. 12, Núm. 2, pp. 62-67