F.PSICOLOGIA
Centre
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (43)
2024
-
Internet-based versus face-to-face Acceptance and Commitment Therapy for parental psychological flexibility
Current Psychology, Vol. 43, Núm. 11, pp. 9854-9866
-
Reading Comprehension on Handheld Devices Versus on Paper: A Narrative Review and Meta-Analysis of the Medium Effect and Its Moderators
Journal of Educational Psychology, Vol. 116, Núm. 2, pp. 153-172
2023
-
Estrategias para la adquisición de las competencias digitales en el profesorado de centros de Educación Secundaria: un estudio cualitativo
Experiencias educativas de renovación pedagógica y procesos de formación del profesorado (Dykinson), pp. 427-444
-
Factor structure and measurement invariance across gender, age and sport psychology experience of the SPA-R in Spanish athletes
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 1, pp. 639-647
-
La activación psicofisiológica en situaciones de competición en jugadores de bádminton
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 23, Núm. 2, pp. 106-117
-
Young adults with intellectual disability, their relatives, and the Internet: perceptions and use during COVID-19 confinement in Spain
Behaviour and Information Technology
2022
-
Effect of Biofeedback on the Anxiety of Amateur Athletes
Revista de psicología del deporte, Vol. 31, Núm. 2, pp. 220-228
-
Emotional Self-Regulation in Everyday Life: A Systematic Review
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Measurement Invariance of the Satisfaction with Life Scale by Sexual Orientation
Archives of Sexual Behavior, Vol. 51, Núm. 6, pp. 2891-2897
-
Reducing Relationship Conflict in Virtual Teams With Diversity Faultlines: The Effect of an Online Affect Management Intervention on the Rate of Growth of Team Resilience
Social Science Computer Review, Vol. 40, Núm. 2, pp. 388-404
2021
-
Academic competence, teacher–student relationship, and violence and victimisation in adolescents: The classroom climate as a mediator
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1-17
-
Adaptación y validación en español de la Escala de Motivación Estado en estudiantes universitarios
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 1, Núm. 58, pp. 117-126
-
Is team emotional composition essential for virtual team members’well-being? The role of a team emotional management intervention
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 9
-
Social enterprise in Spain: From a diversity of roots to a tentative typology of models
Social Enterprise in Western Europe: Theory, Models and Practice (Taylor and Francis), pp. 200-217
-
Sustainable virtual teams: Promoting well-being through affect management training and openness to experience configurations
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 6
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para Adultos: Una Revisión Selectiva
Psicothema, Vol. 33, Núm. 2, pp. 188-197
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para la Infancia y Adolescencia: : Estado de la Cuestión
Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 386-398
2020
-
Latent structure and factor invariance of somatic symptoms in the patient health questionnaire (PHQ-15)
Journal of Affective Disorders, Vol. 261, pp. 21-29
-
Medidas psicométricas de la cohesión en equipos de trabajo universitarios
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 37, pp. 108-114
-
The effect of articulated sports sponsorship on recall and visual attention to the brand
International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, Vol. 22, Núm. 3, pp. 493-506