Publicaciones (58) Publicaciones de TOMAS GONZALEZ CRUZ

2023

  1. Estudio de la pequeña y mediana empresa (PYME) 2023: Estrategias para mejorar la competitividad de la PYME en la Región de La Rioja. Un análisis comparativo con España.

    UNIR-Universidad Internacional de La Rioja

  2. Family involvement and proactive tax management behaviour in private family SMEs

    International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research, Vol. 29, Núm. 1, pp. 218-244

  3. La incorporación de la responsabilidad social a los sistemas de reporte de la empresa: marcos de referencia, estándares y enfoques de gestión.

    Dos decenios actividad universitaria en economía social, cooperativismo y emprendimiento desde el Instituto Universitario IUDESCOOP (Centro Internacional de Investigación e Información sobre la Economía Pública, Social y Cooperativa, CIRIEC-España), pp. 191-214

2022

  1. Which Competitive Strategy Fits Better to Different Family-Business Profiles? A Configurational Approach

    Research Anthology on Strategies for Maintaining Successful Family Firms (IGI Global), pp. 27-46

2020

  1. Information assets: A typology of disclosed and non-disclosed information

    Technological Forecasting and Social Change, Vol. 160

  2. The effect of firm complexity and founding team size on agile internal communication in startups

    International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 16, Núm. 3, pp. 1101-1121

2018

  1. Entrepreneurial innovation, judgment, and decision-making as a virtuous process

    International Entrepreneurship and Management Journal

  2. Plan estratégico participado Riba-roja de Túria (2017-2025)

    Ayuntamiento de Riba-Roja de Túria / Ajuntament de Riba-roja de Túria

  3. Políticas de mejora de las infraestructuras de transporte e internacionalización empresarial: impacto sobre la propensión y la intensidad internacional

    La internacionalización de la empresa española: situación y propuestas (Thomson Reuters-Civitas), pp. 331-368

  4. Quality management as a driver of innovation in the service industry

    Service Business, Vol. 12, Núm. 3, pp. 505-524

  5. Sensing and Generating New Opportunities for Value Innovation: How Team Behaviour Contributes to Success or to Failure?

    Contributions to Management Science (Springer), pp. 75-88