Publicaciones (21) Publicaciones de LUCIA BELLES CALVERA

2023

  1. La família humana: perspectives multidisciplinàries de la investigació en ciències humanes i socials ed. lit.

    Servei de Comunicació i Publicacions

  2. Perspectives docents i investigadores sobre l’ensenyament de llengües estrangeres:: Entrevista amb la Dra. Begoña Bellés-Fortuño

    Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16, Núm. 3

  3. Reconceptualising ICTs in foreign language teaching and learning

    Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16, Núm. 3

2022

  1. The international classroom in a CLIL setting: The case of tourism

    Investigación e innovación en lengua extranjera: Una perspectiva global (Tirant Humanidades), pp. 429-452

  2. ¿Es el discurso académico preciso cuando se apoya en la traducción automática?

    Quaderns de filología. Estudis lingüístics, Núm. 27, pp. 171-201

  3. “Look, ma, no hands!” Writing without typing: speech-recognition tools for future translators in the English language classroom

    Lengua y Sociedad, Vol. 21, Núm. 2, pp. 69-90

2021

  1. CLIL and e-learning environments: The role of Google My Mapsandstudents’ written performancein Classical History

    Verbeia. Monográfico: Journal of English and Spanish studies= revista de estudios filológicos, Núm. 5, pp. 26-56

  2. Lengua y Contenido: El desafío en el aula universitaria de Ciencias

    IX Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa 1 y 2 de Julio 2021: Libro de actas #CIMIE21

  3. Unlocking animal farm: Escape rooms as pedagogical tools for the teaching of literature in higher education

    Entornos virtuales para la educación en tiempos de pandemia: Perspectivas metodológicas (Dykinson), pp. 230-258

  4. When in Rome, do as the romans do... or not: creating escape rooms for the Classical History classroom

    Metodologías activas con TIC en la educación del siglo XXI (Dykinson), pp. 1994-2021

  5. Written discourse competence and asynchronous online learning: An analysis of writing errors in higher education

    Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030 (Egregius)

  6. Written discourse competence and asynchronous online learning: an analysis of lexical errors in higher education

    Innovaciones metodológicas con TIC en educación (Dykinson), pp. 4009-4031

  7. “How do I know what I think until I see what I say?”: dictation tools in academic writing

    Igualdad y calidad educativa: oportunidades y desafíos de la enseñanza (Dykinson), pp. 1672-1695

2018

  1. Enhancing the writing competence in the Medicine classroom with online tools:: Bombay TV

    Edunovatic 2017. Conference proceedings: 2nd Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT. 12 - 14 December, 2017

  2. Multimodality in Higher Education

    Language Value, Vol. 10, Vol. 1, pp. 89-93

  3. Teaching Music in English: A Content- Based Instruction Model in Secondary Education

    Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, Vol. 11, Núm. 1, pp. 109-140

  4. Teaching english pronunciation with OERs: the case of Voki

    Sintagma: Revista de lingüística, Vol. 30, pp. 57-80

  5. Written corrective feedback with online tools in the Medicine classroom:: Bombay TV

    Transforming education for a changing world (Adaya Press), pp. 106-119