Argitalpenak (39) SILVIA PILAR POSTIGO ZEGARRA argitalpenak

2022

  1. Clinical intuition in psychotherapy: an approach based on Grounded Theory

    Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 43, Núm. 2, pp. 259-286

  2. Impact of COVID-19 lockdown on psychophysiological health in Spain: a gender perspective

    Cuidados, aspectos psicológicos y actividad física en relación con la salud: propuestas para el desarrollo positivo (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 9-17

  3. Perceived Stress in the Primary Caregivers of Adolescents with Asthma: A Cross-Sectional Study

    Children, Vol. 9, Núm. 11

  4. Variables psicosociales de la aculturación en España: una revisión sistemática

    Investigación y práctica en salud desde un enfoque integrador (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 191-198

2021

  1. EmoTIC: Impact of a game-based social-emotional programme on adolescents

    PLoS ONE, Vol. 16, Núm. 4 April

  2. Experiencia de perdida ambigua y bienestar en familias de personas trans

    Libro de abstracts del II congreso internacional de sexualidad: expresando la diversidad

  3. Experiencia de pérdida ambigua y bienestar en familias de personas trans

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 50-60

  4. Influence of social support and subjective well-being on the perceived overall health of the elderly

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 10

  5. Psychological adjustment of Spanish adolescents and their parents during COVID-19 lockdown: A mixed method approach

    PLoS ONE, Vol. 16, Núm. 7 July 2021

  6. Representaciones sociales del COVID-19 en adolescentes y progenitores

    Ansiedad y estrés, Vol. 27, Núm. 2, pp. 119-122

  7. Serious game to promote socioemotional learning and mental health (emoTIC): A study protocol for randomised controlled trial

    BMJ Open, Vol. 11, Núm. 12

  8. The long-term effects of emotional competencies and self-esteem on adolescents’ internalizing symptoms

    Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 2, pp. 113-122

  9. Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para la Infancia y Adolescencia: : Estado de la Cuestión

    Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 386-398

  10. Tratamientos psicológicos para el duelo en la infancia y la adolescencia

    Manual de tratamientos psicológicos: infancia y adolescencia (Pirámide), pp. 731-759

  11. What Does It Mean to Be Popular in Spain? Mixed-Method Analysis of Popularity as Perceived by Teenagers and Their Teachers

    Youth and Society, Vol. 53, Núm. 3, pp. 392-416