LORENA
GONZALEZ GARCIA
AYUDANTE DOCTOR/A
Publicaciones (30) Publicaciones de LORENA GONZALEZ GARCIA
2023
-
Measurement invariance of the empowering and disempowering motivational climate questionnaire-coach in youth sport
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Motivational Antecedents of Young Players’ Intentions to Drop Out of Football during a Season
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 3
-
Traditional vs. virtual laboratories in health sciences education
Journal of Biological Education, Vol. 57, Núm. 1, pp. 36-50
2022
-
ADAPTATION AND PSYCHOMETRIC VALIDATION OF THE SURVEY OF ORGANIZATIONAL ATTRIBUTES IN DENTAL CARE IN A SPANISH-SPEAKING SAMPLE
TPM - Testing, Psychometrics, Methodology in Applied Psychology, Vol. 29, Núm. 3, pp. 327-340
-
Factores motivacionales promotores de los estilos de vida activos en la adolescencia
La promoción de la actividad física en la sociedad contemporánea: Orientaciones para la práctica profesional en diversos contextos. (Díaz de Santos), pp. 179-191
2021
-
Changes in drop out intentions: Implications of the motivational climate, goal orientations and aspects of self-worth across a youth sport season
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 24
-
Influence of social support and subjective well-being on the perceived overall health of the elderly
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 10
2020
-
Relación entre el apoyo social, la satisfacción de las necesidades psicológicas básicas y el bienestar en adultos mayores
European Journal of Health Research: (EJHR), Vol. 6, Núm. 2, pp. 133-143
2019
-
Experiencias de burnout en odontólogos de la Comunidad Valenciana
European Journal of Health Research: (EJHR), Vol. 5, Núm. 2, pp. 63-73
-
Motivational profiles of high school physical education students: The role of controlling teacher behavior
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 10
-
Propuesta de programa para la prevención del acoso escolar en Educación Primaria
Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito escolar: volumen III (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 33-38
-
Una propuesta de focus group como metodología para conocer la visión del profesorado sobre la convivencia en sus aulas
Intervención e investigación en contextos clínicos y de la salud: volumen I (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 201-208
2018
-
Valoración del alumnado de los experimentos virtuales frente a los experimentos tradicionales
IN-RED 2018: IV Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red
2017
-
A test of basic psychological needs theory in young soccer players: time-lagged design at the individual and team levels
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 27, Núm. 11, pp. 1511-1522
-
Estudio de la motivación y la implicación en el aula como variables predictoras del rendimiento académico en estudiantes universitarios
Temas actuales de investigación en las áreas de la salud y la educación (SCINFOPER), pp. 259-265
-
Relación entre la motivación autodeterminada, la práctica de actividad física y el bienestar en jóvenes universitarios
Psicología y educación para la salud (SCINFOPER), pp. 215-222
-
Use of Virtual Labs in Health Sciences Degrees
Search and research [Recurso electrónico]: teacher education for contemporary contexts
2016
-
Medication reconciliation at admission to surgical departments
Journal of Evaluation in Clinical Practice, Vol. 22, Núm. 1, pp. 20-25
-
Young Athletes' Perceptions of Coach Behaviors and Their Implications on Their Well-and Ill-Being over Time
Journal of Strength and Conditioning Research, Vol. 30, Núm. 4, pp. 1147-1154
2015
-
Apoyo a la autonomía, satisfacción de las necesidades psicológicas y bienestar: Invarianza de un modelo estructural en futbolistas y bailarines
Revista de psicología del deporte, Vol. 24, Núm. 1, pp. 121-129