JOSEP
SIMON CASTEL
INVEST CONT RAMON Y CAJAL
Publicaciones (47) Publicaciones de JOSEP SIMON CASTEL
2023
-
Instrumentos
Manual de Historia de la Medicina (Tirant Humanidades), pp. 423-433
2022
-
Form and meaning: Textbooks, pedagogy, and the canonical genres of quantum mechanics
The Oxford Handbook of the History of Quantum Interpretations (Oxford University Press), pp. 709-733
2019
-
Your History of Medicine Handbook
Dynamis: Acta hispanica ad medicinae scientiarumque historiam illustrandam, Vol. 39, Núm. 2, pp. 497-508
2017
-
Physics textbooks and textbook physics in the nineteenth and twentieth centuries
The Oxford Handbook of the History of Physics (Oxford University Press), pp. 651-678
2016
-
Circumventing the 'Elusive Quarries' of popular science: The communication and appropriation of Ganot's physics in nineteenth-century Britain
Popularizing Science and Technology in the European Periphery, 1800-2000 (Taylor and Francis), pp. 89-114
-
Education and textbooks
Technology and Culture, Vol. 57, Núm. 4, pp. 940-950
-
Textbooks
A Companion to the History of Science (wiley), pp. 400-413
-
Writing the discipline: Ganot's textbook science and the "invention" of physics
Historical Studies in the Natural Sciences, Vol. 46, Núm. 3, pp. 392-427
2015
-
Uso de las demostraciones prácticas en las clases de teoría para mejorar el aprendizaje de le electrotecnia
Actas del 23 Congreso Universitario de la Innovación Educativa en la Enseñanzas Técnicas (CUIEET)
2013
-
Cross-National and Comparative History of Science Education: An Introduction
Science and Education, Vol. 22, Núm. 4, pp. 763-768
-
Visual representations in science
Endeavour
2012
-
Cross-national education and the making of science, technology and medicine
History of Science, Vol. 50, Núm. 3, pp. 251-256
-
Science Education and the Material Culture of the Nineteenth-Century Classroom: Physics and Chemistry in Spanish Secondary Schools
Science and Education, Vol. 21, Núm. 2, pp. 227-244
-
Secondary matters: Textbooks and the making of physics in nineteenth-century France and England
History of Science, Vol. 50, Núm. 3, pp. 339-374
-
Viejos objetos y nuevas perspectivas historiográficas: la cultura material de la ciencia en las aulas del siglo XIX
Aulas con memoria: ciencia, educación y patrimonio en los institutos históricos de Madrid (1837-1936) (CEIMES), pp. 49-72
2011
-
Ganot, Rey o la república de los lectores de física
Investigación y ciencia, Núm. 415, pp. 46-47
-
La cultura material de la ciència dels instituts del segle XIX: la formació i l'estat actual de les col·leccions de física i química
El patrimoni historicoeducatiu valencià: V Jornades d'Història de l'Educació Valenciana, Gandia, 30 i 31 d'octubre de 2009
-
Las colecciones de instrumentos científicos de los institutos de enseñanza secundaria del siglo XIX en España
Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 30, pp. 167-193
-
Plurivalentes lecturas de la ciencia popular: la comunicación y apropiación de la física de Ganot en la Inglaterra del siglo XIX
La circulación del saber científico en los siglos XIX y XX (València: Instituto de Historia de la Medicina y de la Ciencia López-Piñero), pp. 63-97
-
Representacions visuals en ciència. Més que il·lustracions, imatges carregades de significat
coord.
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica, Vol. 4, Núm. 1, pp. 119-145