Publicaciones (66) Publicaciones de INMACULADA FAJARDO BRAVO

2024

  1. Discapacidad intelectual

    Trastornos del neurodesarrollo: desde la práctica hacia la teoría (Pirámide), pp. 17-42

2022

  1. Anaphor Processing During Reading Comprehension in Students With Autism Spectrum Disorder

    Reading and Writing Quarterly, Vol. 38, Núm. 6, pp. 505-525

  2. Brief report: Autistic students read between lines

    Journal of Autism and Developmental Disorders

  3. Eye Movements of Deaf Students in Expository Versus Narrative Texts

    American Annals of the Deaf, Vol. 167, Núm. 3, pp. 313-333

  4. Habilidades sintácticas en lectura de frases en estudiantes con sordera: evidencias a partir del registro de movimientos oculares

    Tendencias actuales en la investigación en lenguaje escrito y sordera (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 157-180

  5. Video-blogs and linguistic simplification for students with intellectual disability

    Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 35, Núm. 5, pp. 1217-1230

  6. Young Children’s Online Learning and Teaching: Challenges and Effective Approaches

    Educating the Young Child (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 397-419

2019

  1. Alumnat amb discapacitat auditiva

    Intervenció psicoeducativa en alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (Tirant lo Blanch), pp. 267-285

  2. Identificación de la presencia de sesgo cognitivo derivado del efecto de Dunning-Kruger en estudiantes universitarios

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 767

  3. Learning through video blogs: The case of students with intellectual disability

    ACM International Conference Proceeding Series

  4. Selection and evaluation of Internet information by adults with intellectual disabilities

    European Journal of Special Needs Education, Vol. 34, Núm. 3, pp. 272-284

  5. Training young adults with intellectual disability to read critically on the internet

    Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 3, pp. 666-677

2018

  1. Alumnado con discapacidad auditiva

    Intervención psicoeducativa en alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo (Tirant lo Blanch), pp. 267-287

  2. Intervención psicoeducativa en alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo coord.

    Tirant lo Blanch