Saila: PERS.AVAL.T.P

Eremua: Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamendua

E-maila: diana.castilla@uv.es

Web-orri pertsonala: https://www.uv.es/saemtic/

Doctora por la Universitat Jaume I con la tesis Diseño y evaluación de la usabilidad de un sistema web social para la tercera edad mayordomo 2014. Tesiaren zuzendaria Dr/a. Cristina Botella Arbona, Dr/a. Azucena García Palacios.

La Dra. Diana Castilla López, és Professora Titular en la Facultat de Psicologia, adscrita al departament de Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics de la Universitat de València. Vaig cursar la llicenciatura de Psicologia per la Universitat de València i el doctorat per la Universitat Jaume I de Castelló (2014), on va obtindre el premi extraordinari de doctorat. Va ser investigadora del grup de recerca Labpsitec de la universitat Jaume I (2005-2022). En l'actualitat dirigeix el grup de recerca "SAEM-TIC, Tecnologías para la Salud Mental", de la Universitat de València. La seua principal línia de recerca és l'ús de les Tecnologies de la Informació i Comunicació a l'àmbit de la Psicologia Clínica i de la Salut. Des de 2005, ha participat en el disseny, desenvolupament i validació clínica de diferents tecnologies en nombrosos projectes de recerca (locals, nacionals i europeus) així com en diferents contrates d'investigació (art. 83 L.O.U.) amb entitats públiques i privades. Com a resultat d'aquesta activitat, posseeix 15 registres de propietat intel·lectual i industrial sobre diferents tecnologies d'avaluació i intervenció psicològica. Entre elles és co-creadora de l'APP "Monitor de Dolor" una app validada per a la telemonitorización dels pacients amb dolor crònic, distingida amb premis com a "millor APP sanitària 2018" i "millor APP en medicina 2019". És autora de nombrosos articles científics, així com capítols de llibre. També ha sigut ponent en diversos cursos sobre l'ús de TICs en Psicologia, així com en multitud de conferències científiques nacionals i internacionals. Ha sigut docent en diferents universitats (Universitat Jaume I de Castelló, Universidad de Zaragoza, Universidad de Navarra i Universitat de València) des de 2015, en assignatures del grau de Psicologia i del Màster de Psicologia General Sanitària.