Publicaciones (47) Publicaciones de MARIA DOLORES ORTIZ MASIA

2024

  1. Resistance to apoptosis in complicated Crohn's disease: Relevance in ileal fibrosis

    Biochimica et Biophysica Acta - Molecular Basis of Disease, Vol. 1870, Núm. 2

2022

  1. El e-learning y el aprendizaje por problemas como metodologías docentes

    In-Red 2022. VIII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red

  2. El e-learning y el aprendizaje por problemas como metodologías docentes: experiencia en el Grado de Nutrición Humana y Dietética

    Tendencias educativas emergentes en ciencias de la salud y enfermería (Dykinson), pp. 321-339

  3. El e-learning y el aprendizaje por problemas como metodologías docentes: experiencia en el Grado de Nutrición Humana y Dietética

    Nuevas tendencias educativas en ciencias de la salud: Libro de resúmenes del I Congreso Internacional sobre Tendencias Educativas en Enfermería y Ciencias de la Salud

  4. Guided clinical case as a methodology for learning: experience in the subject of endocrinology and nutrition in the medical degree

    EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies : July 4th-6th, 2022

  5. IFNγ-Treated Macrophages Induce EMT through the WNT Pathway: Relevance in Crohn’s Disease

    Biomedicines, Vol. 10, Núm. 5

  6. Macrophages Modulate Hepatic Injury Involving NLRP3 Inflammasome: The Example of Efavirenz

    Biomedicines, Vol. 10, Núm. 1

  7. SUCNR1 Mediates the Priming Step of the Inflammasome in Intestinal Epithelial Cells: Relevance in Ulcerative Colitis

    Biomedicines, Vol. 10, Núm. 3

2021

  1. Análisis de la docencia en línea en el proceso enseñanza-aprendizaje: efectos colaterales del SARS-COV2 en la asignatura Fundamentos Médicos del Máster Ingeniería Biomédica

    In-Red 2021. VII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red: lecciones aprendidas, ideas compartidas

2020

  1. Aprendizaje-Servicio como metodología para alcanzar los Objetivos de Desarrollo Sostenible: experiencia en el Departamento de Medicina de la Universitat de València

    Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020

  2. Continuous, participatory and progressive evaluation in medical teaching: experience with the University of Valencia's virtual classroom questionnaire

    EDULEARN20 Proceedings: 12th International Conference on Education and New Learning TechnologiesOnline Conference. 6-7 July, 2020. (IATED Academy), pp. 3179-3183

  3. Diminished vitamin d receptor protein levels in crohn´s disease fibroblasts: Effects of vitamin d

    Nutrients, Vol. 12, Núm. 4

  4. Influencia del proceso de evaluación continua en la calificación final de la asignatura Neurología Clínica Aplicada a la Logopedia de grado de Logopedia

    Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020

  5. Metabolite Sensing GPCRs: Promising Therapeutic Targets for Cancer Treatment?

    Cells, Vol. 9, Núm. 11

  6. Service-learning as a methodology to achieve sustainable development goals: Experience with the clinical neurology subject in the degree of speech therapy

    EDULEARN20 Proceedings: 12th International Conference on Education and New Learning TechnologiesOnline Conference. 6-7 July, 2020. (IATED Academy), pp. 3303-3307

  7. Succinate Activates EMT in Intestinal Epithelial Cells through SUCNR1: A Novel Protagonist in Fistula Development

    Cells, Vol. 9, Núm. 5

  8. The vitamin D receptor Taq I polymorphism is associated with reduced VDR and increased PDIA3 protein levels in human intestinal fibroblasts

    Journal of Steroid Biochemistry and Molecular Biology, Vol. 202