Publicacions (22) Publicacions de MARIA ORERO BLAT

2023

  1. Proyecto “reto de marketing”: fomento del aprendizaje a través de las soft skills para la proyección laboral

    In-Red 2023. IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red: Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida

  2. Sinergias y compromiso en la investigación predoctoral: Caso de éxito del Simposio Predoctoral de Organización de Empresas

    In-Red 2023. IX Congreso Nacional de Innovación Educativa y Docencia en Red: Modelos transformadores docentes para un aprendizaje a lo largo de la vida

2022

  1. A literature review of causal relationships in 21st century skills and digital leadership

    International Journal of Services Operations and Informatics, Vol. 12, Núm. 1, pp. 1-12

  2. El efecto de la cultura organizativa en el fomento de las capacidades analíticas de big data y la transformación digital

    El papel de la innovación y la economía social como instrumentos para la recuperación económica y sostenible en un escenario post pandemia: Libro de actas del V Congreso Iberoamericano de Jóvenes Investigadores en Ciencias Económicas y Dirección de Empresas (AJICEDE)

  3. Technology-Based Entrepreneurship: Venture Inception, Entrepreneurial Aspirations, and Background

    Contributions to Management Science (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 231-253

  4. The measurement of digital skills and competences: a bibliometric analysis

    International Journal of Intellectual Property Management, Vol. 12, Núm. 2, pp. 185-199

2021

  1. A practical tool to measure digital competences: Teamschamp

    International Journal of Services Operations and Informatics, Vol. 11, Núm. 1, pp. 1-12

  2. Knowledge assets for internationalization strategy proposal

    Journal of Innovation and Knowledge, Vol. 6, Núm. 4, pp. 214-221

  3. Qualitative analysis for joint ventures as an entry mode in foreign direct investment

    Journal of Business Research, Vol. 123, pp. 324-332

  4. The effect of digitalization on business performance: An applied study of KIBS

    Journal of Business Research, Vol. 126, pp. 319-326

  5. The financial performance of listed companies in pursuit of the Sustainable Development Goals (SDG)

    Economic Research-Ekonomska Istrazivanja , Vol. 34, Núm. 1, pp. 427-449

  6. The role of sense of community in harnessing the wisdom of crowds and creating collaborative knowledge during the COVID-19 pandemic

    Journal of Business Research, Vol. 132, pp. 765-774