Publicaciones (29) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. Acouscapes: A software for ecoacoustic education and soundscape composition in primary and secondary education

    Organised Sound, Vol. 29, Núm. 1, pp. 55-63

  2. Activistas del sonido: Niños y artistas como co-creadores en experiencias multidisciplinares con música electroacústica en un centro de alta complejidad

    Arte, individuo y sociedad, Vol. 36, Núm. 1, pp. 169-181

  3. Musical activities in preschool education: A cross-cultural comparative study

    Musicae Scientiae, Vol. 28, Núm. 1, pp. 93-111

  4. Pascual pastor Cordero

    Eufonía: Didáctica de la música, Núm. 100, pp. 83-86

  5. Percepciones del profesorado de música sobre un nuevo software para la evaluación de la entonación en instrumentos musicales

    Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 21, pp. 149-175

  6. Plectrus, un software para el aprendizaje de la entonación en instrumentos musicales

    Eufonía: Didáctica de la música, Núm. 98, pp. 1005-1005

  7. Practice as Research through Inquiry-Based Learning: A Pedagogical Intervention with Music Students in Higher Education

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7

  8. Self-regulation strategies and behaviors in the initial learning of the viola and violin with the support of software for real-time instrumental intonation assessment

    Research Studies in Music Education, Vol. 46, Núm. 1, pp. 48-65

  9. TIC/Música en el siglo XXI

    Eufonía: Didáctica de la música, Núm. 100, pp. 29-34

  10. Teaching perspectives on Stage Anxiety: a case study in a professional conservatory of music

    Per Musi, Vol. 25

  11. ‘It blew my mind’. Creating spaces for integrating creativity, electroacoustic music and digital competencies for student teachers

    British Journal of Music Education, Vol. 41, Núm. 2, pp. 182-194

2023

  1. An Analysis-Synthesis of the Pedagogical Literature on Intonation in Initial Learning of Violin and Viola: Pitch Contents, Teaching Approaches, and Auxiliary Resources

    String Research Journal, Vol. 13, Núm. 1, pp. 73-91

  2. An initial and musical training experience for future teachers: a creative, multidisciplinary and collaborative approach focusing on electroacoustic music

    Musica Hodie, Vol. 23

  3. Cognitive processing of rhythm in primary education: encounters between teaching practice and scientific evidence

    Music Education Research, Vol. 25, Núm. 4, pp. 435-446

  4. Conexiones cognitivas entre expresión corporal y formación rítmica en Educación Primaria. Un estudio con docentes de música en Chile

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 187-202

  5. Design and Validation of Software for the Training and Automatic Evaluation of Music Intonation on Non-Fixed Pitch Instruments for Novice Students

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 9

  6. Diseño e implementación de un software para el entrenamiento y evaluación de la entonación en instrumentos musicales: el caso de Plectrus

    Investigación en contextos educativos formales, no formales e informales: descubriendo nuevos horizontes en la educación (Dykinson), pp. 57-68

  7. Introduction. New paradigms for music research: Art, society and technology

    New paradigms for music research art, society and technology (Universidad de Valencia = Universitat de València), pp. 11-14

  8. Música contemporánea

    Eufonía: Didáctica de la música, Núm. 96, pp. 4-7

  9. New paradigms for music research art, society and technology

    Universidad de Valencia = Universitat de València