IEMC
Investigación en educación musical y creatividad
Publicaciones (29) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Acouscapes: A software for ecoacoustic education and soundscape composition in primary and secondary education
Organised Sound, Vol. 29, Núm. 1, pp. 55-63
-
Activistas del sonido: Niños y artistas como co-creadores en experiencias multidisciplinares con música electroacústica en un centro de alta complejidad
Arte, individuo y sociedad, Vol. 36, Núm. 1, pp. 169-181
-
Musical activities in preschool education: A cross-cultural comparative study
Musicae Scientiae, Vol. 28, Núm. 1, pp. 93-111
-
Pascual pastor Cordero
Eufonía: Didáctica de la música, Núm. 100, pp. 83-86
-
Percepciones del profesorado de música sobre un nuevo software para la evaluación de la entonación en instrumentos musicales
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 21, pp. 149-175
-
Plectrus, un software para el aprendizaje de la entonación en instrumentos musicales
Eufonía: Didáctica de la música, Núm. 98, pp. 1005-1005
-
Practice as Research through Inquiry-Based Learning: A Pedagogical Intervention with Music Students in Higher Education
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7
-
Self-regulation strategies and behaviors in the initial learning of the viola and violin with the support of software for real-time instrumental intonation assessment
Research Studies in Music Education, Vol. 46, Núm. 1, pp. 48-65
-
TIC/Música en el siglo XXI
Eufonía: Didáctica de la música, Núm. 100, pp. 29-34
-
Teaching perspectives on Stage Anxiety: a case study in a professional conservatory of music
Per Musi, Vol. 25
-
‘It blew my mind’. Creating spaces for integrating creativity, electroacoustic music and digital competencies for student teachers
British Journal of Music Education, Vol. 41, Núm. 2, pp. 182-194
2023
-
An Analysis-Synthesis of the Pedagogical Literature on Intonation in Initial Learning of Violin and Viola: Pitch Contents, Teaching Approaches, and Auxiliary Resources
String Research Journal, Vol. 13, Núm. 1, pp. 73-91
-
An initial and musical training experience for future teachers: a creative, multidisciplinary and collaborative approach focusing on electroacoustic music
Musica Hodie, Vol. 23
-
Cognitive processing of rhythm in primary education: encounters between teaching practice and scientific evidence
Music Education Research, Vol. 25, Núm. 4, pp. 435-446
-
Conexiones cognitivas entre expresión corporal y formación rítmica en Educación Primaria. Un estudio con docentes de música en Chile
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 187-202
-
Design and Validation of Software for the Training and Automatic Evaluation of Music Intonation on Non-Fixed Pitch Instruments for Novice Students
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 9
-
Diseño e implementación de un software para el entrenamiento y evaluación de la entonación en instrumentos musicales: el caso de Plectrus
Investigación en contextos educativos formales, no formales e informales: descubriendo nuevos horizontes en la educación (Dykinson), pp. 57-68
-
Introduction. New paradigms for music research: Art, society and technology
New paradigms for music research art, society and technology (Universidad de Valencia = Universitat de València), pp. 11-14
-
Música contemporánea
Eufonía: Didáctica de la música, Núm. 96, pp. 4-7
-
New paradigms for music research art, society and technology
Universidad de Valencia = Universitat de València