Grupo de apoyo a la investigación en el análisis de la variación lingüística
SILVAGroup
Universitat d'Alacant
Alicante, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat d'Alacant (6)
2015
-
How can Spanish toy manufacturers achieve intercultural competence in English? A contrastive study of Spanish and U.S. business websites
CLINA: an interdisciplinary journal of translation, interpreting and intercultural communication, Vol. 1, Núm. 2, pp. 87-97
-
The impact of cultural dimensions on the engagement markers of Spanish, British and US toy selling websites
A Multidisciplinary Approach to Service Encounters (Brill), pp. 141-163
2014
-
Competitiveness vs cooperation: An intercultural pragmatic analysis applied to the discourse of spanish and british business websites
Comunicación, cognición, cibernétic@: actas
-
Cultural values and digital discourse: An intercultural communication approach to the transactional discourse of spanish and us sales websites
Journal of Intercultural Communication
-
Cultural values and digital discourse: An intercultural communication approach to the transactional discourse of spanish and us sales websites
Journal of Intercultural Communication
2009
-
La dimensión cultural del contexto y su influencia en las estrategias comunicativas del lenguaje que dan expresión a las páginas web de negocios en inglés y en español
Languages for business: a global approach: seminar proceedigs, Ávila, Spain 2009