El kantismo de Hugo Munsterberg en los orígenes de la filosofía del cine

  1. Francisco Javier Ruiz Moscardó
Revista:
Contrastes: revista internacional de filosofía

ISSN: 1136-4076 2659-921X

Any de publicació: 2016

Volum: 21

Número: 2

Pàgines: 145-162

Tipus: Article

Altres publicacions en: Contrastes: revista internacional de filosofía

Referències bibliogràfiques

  • ANDR EW, D., Las principales teorías cinematográficas, Rialp, Madrid, 1992
  • BEATON , W., «In Darkest Hollywood», The New Republic 63, nº 816 (23 de julio, 1930), pp. 287-289
  • BRAIN, R.M., [2012], «Self-Projection: Hugo Münsterberg on Empathy and Oscillation in Cinema Spectatorship», Science in Context, 25, pp. 329-353
  • CARROLL , N., «Film/Mind Analogies: The Case of Hugo Munsterberg», The Journal of Aesthetics and Art Criticism, Vol. 46, nº 4 (Summer, 1988), pp. 489-499
  • CASETTI, F., Teorías del cine, Cátedra, Madrid, 2010
  • JARVIE, I., Filosofía del cine, Síntesis, Madrid, 2011
  • MITCHEL, G., «The movies and Munsterberg», Jump Cut, nº 27, 1983, pp. 57-60
  • MUNSTERBERG , H. «Connection in Science and Isolation in Art», en A Modern Book of Esthetics: an Anthology, Holt, Rinehart & Winston Inc., 1960
  • MUNSTERBERG , H., The photoplay: a psichological study, D. Appleton and company, New York, 1916
  • MUNSTERBERG , H., The principles of art education, The Prang Educational Co., New York, 1904
  • MUNSTERBERG , H., «The problem of Beauty», The Philosophical Review, Vol. 18, nº 2 (Mar., 1909), pp. 121-146
  • MUNSTERBERG , H., «Why we go to the movies», en Allan Langdale (ed.), Hugo Münsterberg on film. The photoplay: a psychological study and other writings, Routledge, Londres, 2002
  • SINNERBRINK , R., «Hugo Münsterberg», en Felicity Colman (ed.), Film, Theory and Philosophy: The key thinkers, McGill-Queen’s University Press, Montreal & Kingston, 2010
  • STAM , R., Teorías del cine, Paidos, Barcelona, 2012
  • TATARKIEWICZ, W., Historia de seis ideas: Arte, belleza, forma, creatividad, mímesis, experiencia estética, Tecnos, Madrid, 2001
  • BENET, V.J., La cultura del cine. Introducción a la historia y la estética del cine, Paidos, Barcelona, 2014
  • GUNNING , T., «The cinema of Attraction: early film, its spectator and the avantgarde», Wide Angle, vol. 8, nº 3-4, 1986, pp. 63-70
  • LANGDALE, A., «S(t)imulation of mind: The Film Theory of Hugo Münsterberg», en Hugo Münsterberg on film. The photoplay: a psychological study and other writings, Routledge, Londres, 2002