Meta-mood knowledge as a moderator of the relationship between risk factors and internalizing psychopathologyanxiety and depression

  1. YILDIRIM, DAMLA
Dirigida por:
  1. Sergi Ballespí Solà Director/a
  2. Jaume Vives Brosa Codirector/a

Universidad de defensa: Universitat Autònoma de Barcelona

Fecha de defensa: 27 de abril de 2022

Tribunal:
  1. Josefa Canals Sans Presidente/a
  2. M. Carme Brun Gasca Secretario/a
  3. Ausiàs Cebolla Martí Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 822070 DIALNET lock_openTDX editor

Resumen

En aquest treball examinem la importància de l’autoconsciència emocional (és a dir, la capacitat de percebre i comprendre el propi món emocional) utilitzant un abordatge multidimensional del coneixement meta-emocional (i.e., considerant les dimensions ‘atenció a les emocions’ i ‘claredat emocional’) amb el focus posat en la psicopatologia interioritzada (i.e., ansietat i depressió). A la pràctica clínica, el coneixement meta-emocional és un factor clau en la psicoteràpia, però encara hi ha un buit en la literatura respecte al paper moderador del coneixement meta-emocional, aspecte que ens va impulsar a presentar aquest treball. L’objectiu general va ser examinar les dues dimensions centrals del coneixement meta-emocional des d’una perspectiva multidimensional. Més concretament, examinem aquests dos moderadors per a identificar factors de risc de l’augment de l’ansietat i la depressió en una mostra d’adolescents i adults de població no clínica. A la part I, primer revisem breument la literatura rellevant sobre aquest tema per presentar l’estat de la investigació. A la Part II, ens centrem en els objectius específics i expliquem amb més detall els tres treballs de recerca empírica publicats. Cada article empíric inclou una reflexió formal sobre els reptes que suposa el desenvolupament d’abordatges teòrics i aplicats de l’autoconsciència emocional. Finalment, discutim les troballes obtingudes en la revisió de la literatura i en els tres treballs empírics publicats, incloent-hi recomanacions per a la intervenció, el treball clínic i la investigació futura.