Joaquim Dolz-Mestrel’aprenentatge de llengües des de l’interaccionisme sociodiscursiu

  1. Monferrer-Palmer, Aina
Revista:
RESERCLE: Revista de la Societat d’Ensenyament i Recerca del Català com a Llengua Estrangera

ISSN: 2696-1210

Año de publicación: 2023

Número: 4

Páginas: 94-101

Tipo: Artículo

DOI: 10.31009/RESERCLE.2023.07 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Otras publicaciones en: RESERCLE: Revista de la Societat d’Ensenyament i Recerca del Català com a Llengua Estrangera

Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

Aquesta entrevista fou duta a terme en el marc d’una estada postdoctoral d’Aina MonferrerPalmer amb el grup GRAFE (Groupe de Recherche pour l’Analyse du Français Enseigné) de la Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat de Ginebra. Joaquim Dolz-Mestre (Morella, 1957) és professor honorari del Departament de Ciències de l’Educació de la Universitat de Ginebra. Forma part del grup de recerca GRAFE. A l’entorn d’aquest grup i d’investigadors com ara Jean-Paul Bronckart, Bernard Schneuwly o el mateix Dolz, s’ha creat el que anomenem Escola de Ginebra, corrent pedagògic hereu de la potent tradició de lingüistes i de pedagogs vinculats a la Universitat de Ginebra, com ara Saussure, Piaget o Freire.