Didáctica de la educación socioambientalorientaciones metodológicas para la transformación ecosocial

  1. Morales Hernández, Antonio José 1
  2. Caurín Alonso, Carlos 1
  3. Lacruz Pérez, Irene 1
  1. 1 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

Revista:
Ar@cne

ISSN: 1578-0007

Any de publicació: 2023

Volum: 27

Tipus: Article

DOI: 10.1344/ARA2023.282.43291 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

Altres publicacions en: Ar@cne

Resum

Els problemes actuals de l'ambient planetari, manifestats en diferents escales, ens obliga a reflexionar sobre el seu aprenentatge, per a comprendre les resistències i el negacionisme de fenòmens que preocupen la comunitat acadèmica. Els treballs realitzats en el Màster de Recerca en Didàctiques Específiques i les produccions de Tesis, Treballs Final de Màster i Grau, ens ha permès estudiar i explicar els problemes del nostre món, en les seves diferents escales espacials, que s'insereixen en les finalitats mundials educatives de l'Agenda 2030 i les espanyoles. Amb això es construeixen arguments metodològics que avalen la humanització de l'educació, concretant indicadors d'assoliment que aprofundeixen en la transformació eco-social des de les competències socials i ciutadanes. Una aportació específica dins d'un programa de recerca en el qual s'analitzen les representacions socials que condicionen les nostres decisions. En aquest article revisem els enfocaments metodològics adoptats en els treballs interdisciplinaris, per la seva contribució a les necessitats de formació inicial i la seva vinculació amb el treball comunicatiu a les aules.