Presentació de Just. Journal of Language Rights & Minorities. Revista de Drets Lingüístics i Minories

  1. Tasa Fuster, Vicenta 1
  2. Castelló-Cogollos, Rafael 1
  3. Monzó-Nebot, Esther 2
  1. 1 Universitat de València
    info

    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

  2. 2 Universitat Jaume I
    info

    Universitat Jaume I

    Castelló de la Plana, España

    ROR https://ror.org/02ws1xc11

Revista:
Just: Journal of Language Rights & Minorities, Revista de Drets Lingüístics i Minories

ISSN: 2952-2307

Año de publicación: 2022

Volumen: 1

Número: 1-2

Tipo: Artículo

DOI: 10.7203/JUST.1.25380 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Otras publicaciones en: Just: Journal of Language Rights & Minorities, Revista de Drets Lingüístics i Minories

Resumen

Nace la revista Just. Journal of Language Rights & Minorities. Revista de Drets Lingüístics i Minories. En estas páginas se exponen sus pretensiones.  

Referencias bibliográficas

  • Bourdieu, Pierre. 1984. Homo academicus. París: Éditions de Minuit.
  • Bourdieu, Pierre. 1999. Intelectuales, política y poder. Buenos Aires: Eudeba.
  • Burawoy, Michael. 2005. “For public sociology.” American Sociological Review 70 (1): 4-28. https://doi.org/10.1177/000312240507000102.
  • Castells, Manuel. 2000. “Globalización, sociedad y política en la era de la Información.” Bitácora Urbano-Territorial 4 (I): 42–53.
  • Koerber, Amy. 2021. “Is it fake news or is it open science? Science communication in the COVID-19 pandemic.” A “Business and technical communication and COVID-19: Communicating in times of crisis,” edició de Jordan Frith. Special issue, Journal of Business and Technical Communication 35 (1): 22–27. https://doi.org/10.1177/1050651920958506.
  • Wagensberg, Jorge. 2013. La rebelión de las formas. Barcelona: Tusquets.
  • Wagensberg, Jorge. 2017. Teoría de la creatividad. Barcelona: Tusquets.
  • Wager, Elizabeth & Sabine Kleinert. 2021. “Cooperation & liaison between universities & editors (CLUE): Recommendations on best practice.” Research Integrity and Peer Review 6: article 6. https://doi.org/10.1186/s41073-021-00109-3.