Manifestacions musicals a Barcelona a través de la festales entrades reials (segles XV-XVIII)

  1. Raventós Freixa, Jordi
Dirigida por:
  1. Ramón Pelinski Director/a

Universidad de defensa: Universitat de Girona

Fecha de defensa: 10 de agosto de 2006

Tribunal:
  1. Anna M. Garcia Rovira Presidente/a
  2. Carlos Sánchez Equiza Secretario/a
  3. Teresa Ferrer Valls Vocal
  4. James S. Amelang Vocal
  5. Emilio Ros Fabrega Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 141375 DIALNET lock_openTDX editor

Resumen

El tema daquesta tesi és el factor de la festa en larticulació de pràctiques musicals a Barcelona en un context que sestén des del segle XV al XVIII. Concretament, se centra en les anomenades Entrades Reials, unes celebracions públiques que sesdevenien en la primera visita del monarca en motiu del seu jurament dels privilegis de la ciutat. Lelecció daquest objecte es justifica en primer lloc pel seu potencial per a connectar amb formes de pensament que incideixen en el debat més genèric sobre els processos datribució de significacions a la música. Aquestes celebracions esdevenien una important manifestació cultural collectiva en les que sutilitzaven pràctiques musicals comuns a les altres festes més regulars i que conformaven el sistema general festiu: lacompanyament del seguici per conjunts de trompetes i tabals, les intervencions musicals en el marc de les representacions realitzades al portal de la ciutat i basades en el teatre sacre medieval, les desfilades dels gremis i confraries, que participaven amb les músiques i els balls dels entremesos del Corpus, així com els balls privats als palaus o públics als carrers i places que durant les jornades posteriors completava el conjunt de les activitats.