Rutes Matemàtiques

  1. Puig Espinosa, Luis Rafael
  2. Rubio, Soledat
Journal:
Escola catalana

ISSN: 1131-6187

Year of publication: 2008

Volume: 43

Issue: 450

Pages: 44-45

Type: Article

More publications in: Escola catalana

Abstract

Visibles o amagades, les matemàtiques són presents en la nostra vida diària i en el patrimoni cultural. Quin ús fem dels codis numèrics, quina interpretació extraiem de la informació que se'ns dóna en forma de gràfiques i plànols, com apreciem la bellesa de determinades estructures geomètriques en el disseny arquitectònic i com les identifiquem, o bé com justifiquem per què la ciutat està orientada o estructurada d'una determinada manera, tot això són exemples que poden fer-se entenedors per a la totalitat de la ciutadania. I, a més, el seu coneixement ens ajuda a millorar la percepció de la realitat i a saber interpretar el nostre entorn. Aquest són els mètodes i objectius de les Rutes Matemàtiques.