La investigación en disponibilidad léxica infantilaplicaciones para la enseñanza de ELE

  1. Cristina V. Herranz-Llácer 2
  2. MªBegoña Gómez-Devís 1
  1. 1 Universitat de València
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    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

  2. 2 Universidad Rey Juan Carlos
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    Universidad Rey Juan Carlos

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/01v5cv687

Revista:
Cultura, lenguaje y representación = Culture, language and representation: revista de estudios culturales de la Universitat Jaume I = cultural studies journal of Universitat Jaume I

ISSN: 1697-7750

Año de publicación: 2022

Título del ejemplar: Español como Lengua Extranjera para niños y adolescentes

Número: 28

Páginas: 83-101

Tipo: Artículo

DOI: 10.6035/CLR.6116 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Otras publicaciones en: Cultura, lenguaje y representación = Culture, language and representation: revista de estudios culturales de la Universitat Jaume I = cultural studies journal of Universitat Jaume I

Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

This research presents the contribution that lexical availability has in the field of teaching Spanish as a Foreign Language to children. In order to develop this task, a systematic bibliographic review has been carried out to present the published works o n lexical availability. From the results obtained, a low incidence of research on EFL in children's samples has been observed (up to 12 years old), compared to adult corpus. Secondly, apart from the 16 traditional centers of interest, 30 complementary or i nnovative areas that coincide with the classifications developed by the CEFR for teaching vocabulary to EFL students have also been found. Finally, as a main conclusion, we highlight the elevated adaptability of lexical availability for teaching vocabulary in Spanish as a foreign language, which makes it a particularly appropriate approach to develop this task.

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